29.11.2024

המרתון המדברי הבינלאומי אילת

המרתון המדברי הבינלאומי הוא היחידי בארץ ואחד מהבודדים בעולם המשלב בין תנאי שטח מאתגרים, מסלולים מרתקים, נוף פראי ומרהיב של ים, הרים ונקיקי ואדיות. המסלולים שבחרנו יוצרים את החיבור המושלם בין הגוף, הנפש והטבע הסובב את העיר אילת .
המרתון המדברי מושך אליו באופן קבוע תיירים מכל רחבי הגלובוס ולנו נותר להנות מהאווירה הבינ"ל כאן אצלנו בבית.

 

42.2 km

טיפוס מצטבר:

651 מטר

זינוק:

06:20

קאט אוף:

6.5 שעות

נק׳ התחלה:

מפרץ השמש

נק' סיום:

בסמוך למלון הרודס

מחיר:

250-320 ש"ח
אני בפנים

42.2 km - תיאור המסלול

הזינוק נמצא על מפרץ השמש, מזרחית לשטח הכינוס ומתחם הסיום על טיילת ההרודס. היציאה לשטח היא מיידית ומתאימה למהות של המרתון המדברי , אילת העיר בקצה המדבר . נצא לדרך על כביש כורכר פנינו מזרחה, אל השמש העולה מעבר להרי אדום המתנשאים מולנו. נפנה צפונה על ציר “אבוקדו” – שביל רחב ונוח במקביל לתעלות המים. נרד מהשביל בסמוך לאתר הצפרות ונמשיך בכיון צפון על סוללת עפר צמודה לפארק הצפרות, לכיון מקורות . תוך מעבר בתחנת המים הראשונה (3.5 ק”מ)נעבור את גשר מקורות והכניסה למקורות המהווה למעשה את אות שינוי הנוף והכניסה למדבר. הדרך הופכת להיות יותר קשוחה – מעין חול המורכב מאבנים קטנות.
נרוץ בשבילי נחל רודד ונעבור בתחנת המים השניה (5.4 ק”מ) , המסלול פונה דרומה ולאחר מכן מערבה בשבילים צרים יותר , נעלה על גבעות מתפתלות עם כמה נקודות צילום מעניינות בדרך.
ונגיע לתחנת המים השלישית (8.4 ק”מ) המהווה את תחנת הרענון הראשונה במסלול. תחנה זו נמצאת בצומת ה-X (חיבור של השבילים נחל רודד, נחל נטפים , ציר הנפט וכו).
נפנה דרומה לכיוון נחל נטפים (מסלול מרהיב לאורך הנחל בו נעבור הלוך וחזור)  יש להיצמד לשמאל עד לנקודת הפרסה.
בדרך שימו לב לקירות הסלע המרהיבים עם שינוי הגוונים . עם קצת מזל יצא לכם לראות בדרך את החברים היקרים שלנו – משפחת יעלים אשר חיה באיזור (ואם לא אז תחזרו לבקר בהזדמנות ראשונה).
בדרך נעבור את תחנת המים הרביעית (10.6 ק”מ) סמוך לחניון הלילה , נעבור באיזור העידוד (מוזמנים לשלוח הוראות הגעה למשפחות שלכם) ונכנס עמוק יותר לתוך נחל נטפים, השבילים יהפכן צרים יותר ומרהיבים יותר
כמעט בנקודת הפרסה נמצאת תחנת המים החמישית (10.7 ק”מ) וממש בקצה, בנקודה הכי יפה – תמוקם נקודת הפרסה, יש להיצמד לשמאל מייד לאחר הפרסה.
נחזור חזרה דרך תחנת המים הרביעית (15.4 ק”מ) , נקודת העידוד ,עד שנגיע חזרה לצומת ה-X שבה נמצאת תחנת הרענון הראשית השישית (17.5 ק”מ)  , מייד לאחר מכן נפנה מערבה בשביל רחב ונוח ונתחיל לטפס לכיוון הרי אילת.
הטיפוס ימשך עד לתחנת המים השביעית (20 ק”מ)  המהווה את שיא הגובה במסלול.
מייד לאחר מכן המסלול הופך למסלול טכני ויש לתת תשומת לב ולהיזהר במיוחד בירידות.
נתחבר לחניון לילה שחורת בדרך לבנה ורחבה לכיון צפון ומזרח עד לתחנת המים השמינית (23.5 ק”מ) בה נבצע פניה שמאלה לכיון צפון עם שינוי תוואי השטח – הסתכלו סביב – הנופים מזכירים את מאדים. השביל מהודק ונוח לריצה עם מרבצים של אבני חול.
השביל מתפתל ועכשיו נרד אל נחל עמרם – שביל כורכר מהודק , נעבור דרך תחנת המים התשיעית (25.5 ק”מ), נמשיך לכיון מערב בואכה עמודי עמרם ונבצע פרסה – חזרה לכיון תחנת המים וירידה לכיון דרום .
נגיע לצומת ציר הנפט המהווה את תחנת המים העשירית (28.1 ק”מ)  ציר הנפט מהווה תוואי לצינור הנפט לנמל אילת – נרוץ עליו במשך כ-3 ק”מ , תוואי הציר הוא יחסית שטוח ונוח לריצה עם מרחבים פתוחים אך מדי פעם נוכל לראות את מה שחוללו בו השטפונות האחרונים, עם כמות אבנים שלא היתה שם בשנים קודמות.
בק”מ 31 נגיע לתחנת הרענון האחת עשרה אשר תוריד אותנו מציר הנפט אל עבר גבעות שחורת , שוב הנוף משתנה  ,שוב התוואי משתנה ונרוץ על שבילים נוחים ומתפתלים.
נעבור דרך תחנת המים השתים עשרה (33.3 ק״מ) אשר צמודה לשחורת ואז נטפס בעליה תלולה, השביל עובר מעל נחל רודד בעוד רצי החצי מרתון חוזרים על נחל רודד למטה, תהנו מהנוף אך שימו לב לצעדיכם.
נעבור דרך תחנת המים השלוש עשרה (35.8 ק”מ) ונרד למטה אל עבר גשר מקורות.
נכנס אל תעלת הניקוז למרחק קצר ומיד נפנה ימינה מחוץ לתעלה אל עבר ארץ החרדונים – תוואי שטח נוח ושטוח המהווה שמורת טבע לחרדון המצוי. המתעכבים בינינו ירויחו – יש סיכוי לראות חרדון בשעה שהשמש קופחת מעל.
נבצע תפנית  מעניינת כאשר נרוץ על המים בין בריכות המלח ונעבור בתחנת הרענון הארבע עשרה (38.7 ק”מ) . בצומת פארק הצפרות נפנה ימינה חזרה לכיוון הזינוק ונרוץ במקביל לתעלת המים, נעבור דרך תחנת המים הארבעה עשר (40.5 ק”מ) , במקביל לציר אבוקדו נמשיך עוד כק”מ וחצי, פנינו דרומה אל מפרץ הים האדום, בהגיענו לחוף נפנה ימינה (מערבה) ונגביר צעדינו עד לשער הסיום הממוקם בינות לדקלים על טיילת הרודס

*רצוי להגיע עם שלוקר אישי מעבר לתחנות הקיימות עם לפחות 1 מים אחד.

21.1 km

טיפוס מצטבר:

264 מטר

זינוק:

06:50

קאט אוף:

3.5 שעות

נק׳ התחלה:

מפרץ השמש

נק' סיום:

בסמוך למלון הרודס

מחיר:

200-280 ש"ח
אני בפנים

21.1 km - תיאור המסלול

הזינוק נמצא מזרחית לשטח הכינוס ומתחם הסיום בטיילת ההרודס, על חוף מפרץ השמש. היציאה לשטח היא מיידית ומתאימה למהות של המרתון המדברי , אילת העיר בקצה המדבר .
נצא לדרך על דרך כורכר – פנינו מזרחה אל השמש העולה מעבר להרי אדום המתנשאים מולנו. נפנה צפונה על ציר “אבוקדו” – שביל רחב ונוח במקביל לתעלות המים. נרד מהשביל בסמוך לאתר הצפרות ונמשיך בכיוון צפון על סוללת עפר צמודה לפארק הצפרות, לכיוון מקורות . תוך מעבר בתחנת המים הראשונה (3.5 ק”מ)
נעבור את גשר מקורות והכניסה למקורות המהווה למעשה את אות שינוי הנוף והכניסה למדבר. הדרך הופכת להיות יותר קשוחה – מעין חול המורכב מאבנים קטנות.
נרוץ בשבילי נחל רודד ונעבור בתחנת המים השנייה (5.4 ק”מ) , המסלול פונה דרומה ולאחר מכן מערבה בשבילים צרים יותר , נעלה על גבעות מתפתלות עם כמה נקודות צילום מעניינות בדרך.
ונגיע לתחנת המים השלישית (8.4 ק”מ) המהווה את תחנת הרענון הראשונה במסלול. תחנה זו נמצאת בצומת ה-X (חיבור של שבילים כמו נחל רודד, נחל נטפים , ציר הנפט וכו).
נפנה ימינה לציר הנפט המהווה תוואי לצינור הנפט לנמל אילת – נרוץ עליו במשך כ-1.2 ק”מ ונבצע פרסה, תוואי הציר הוא יחסית שטוח ונוח לריצה עם מרחבים פתוחים אך מדי פעם נוכל לראות את מה שחוללו בו השטפונות האחרונים, עם כמות אבנים שלא היתה שם בשנים קודמות.
בק”מ 11 נגיע לתחנת המים הרביעית אשר תוריד אותנו מציר הנפט אל עבר גבעות שחורת , שוב הנוף והתוואי משתנים ונרוץ על שבילים מתפתלים.
נחזור דרומה בשבילים מעניינים עם נוף שאפשר להגדיר אותו כ- “לא מהכוכב הזה” ונעבור דרך נקיק הנחל עם קירות צרים ומראה מרהיב.
ביציאה מהנקיק נעבור דרך תחנת המים החמישית (14 ק”מ) ונרד בנחל רודד למטה אל עבר גשר מקורות. הרימו מבט שמאלה אל מעל הגדה הצפונית של הרודד תוכלו לראות את רצי המרתון אשר יתחברו למסלול בהמשך.
נכנס אל תעלת הניקוז למרחק קצר ומיד נפנה ימינה מחוץ לתעלה אל עבר ארץ החרדונים – תוואי שטח נוח ושטוח המהווה שמורת טבע לחרדון המצוי. המתעכבים בינינו ירוויחו – יש סיכוי לראות חרדון בשעה שהשמש קופחת מעל.
נבצע תפנית מעניינת כאשר נרוץ על המים בין בריכות המלח ונעבור בתחנת המים השישית (17.5 ק”מ) .
בצומת פארק הצפרות נפנה ימינה חזרה לכיוון הזינוק ונרוץ במקביל לתעלת המים, נעבור דרך תחנת המים השביעית ( 19.6 ק”מ) ,
במקביל לציר אבוקדו נמשיך עוד כק”מ וחצי, פנינו דרומה אל מפרץ הים האדום, בהגיענו לחוף נפנה ימינה (מערבה) ונגביר צעדינו עד לשער הסיום הממוקם בינות הדקלים על טיילת הרודס.

*רצוי להגיע עם שלוקר אישי מעבר לתחנות הקיימות עם לפחות 1 ליטר מים.

10 km

טיפוס מצטבר:

64 מטר

זינוק:

07:05

קאט אוף:

1.45 שעות

נק׳ התחלה:

מפרץ השמש

נק' סיום:

בסמוך למלון הרודס

מחיר:

110-190 ש"ח
אני בפנים

10 km - תיאור המסלול

הזינוק נמצא מזרחית לשטח הכינוס ומתחם הסיום בטיילת ההרודס, על חוף מפרץ השמש. היציאה לשטח היא מיידית ומתאימה למהות של המרתון המדברי , אילת העיר בקצה המדבר .
נצא לדרך על כביש קצר ונפנה צפונה על ציר “אבוקדו” – שביל רחב ונוח במקביל לתעלות המים. נרד מהשביל בסמוך לאתר הצפרות ונמשיך בכיון צפון על סוללת עפר צמודה לפארק הצפרות, לכיון מקורות . תוך מעבר בתחנת המים הראשונה (3.5 ק”מ)
נעבור את גשר מקורות והכניסה למקורות המהווה למעשה את אות שינוי הנוף והכניסה למדבר לרצי המרתון וחצי המרתון. אנחנו נבצע פניית פרסה סמוך לגשר ונחזור לעבר התעלה

נכנס אל תעלת הניקוז למרחק קצר ומיד נפנה ימינה מחוץ לתעלה אל עבר ארץ החרדונים – תוואי שטח נוח ושטוח המהווה שמורת טבע לחרדון המצוי. המתעכבים בינינו ירויחו – יש סיכוי לראות חרדון בשעה שהשמש קופחת מעל.
נבצע תפנית מעניינית כאשר נרוץ על המים בין בריכות המלח ונעבור בתחנת המים השניה (6.5 ק”מ) .

בצומת פארק הצפרות נפנה ימינה חזרה לכיוון הזינוק ונרוץ במקביל לתעלת המים, נעבור דרך תחנת המים השלישית (8.5 ק”מ) ,

במקביל לציר אבוקדו נמשיך עוד כק”מ וחצי, פנינו דרומה אל מפרץ הים האדום, בהגיענו לחוף נפנה ימינה (מערבה) ונגביר צעדינו עד לשער הסיום הממוקם בינות הדקלים על טיילת הרודס.

מרוץ הבנים

מרוץ הבנים המתקיים מידי שנה במסגרת המרתון המדברי באילת, נקרא על שמם של יהונתן אזולאי ואילן לוי, חברי נפש, ילדי אילת, שנהרגו בתאונת דרכים בשנת 2011 והם רק בני 31 במותם.

מקצה זה נועד לזכור ולהנציח חברות אמיתית שצמחה מבית הספר היסודי, דרך התיכון, בתקופת השירות הצבאי, בטיול שלאחר הצבא, בשותפות לדירה בזמן הלימודים האקדמיים, ועד ליום מותם.

מידע נוסף על מרוץ הבנים

5 km

טיפוס מצטבר:

64 מטר

זינוק:

07:20

קאט אוף:

1 שעה

נק׳ התחלה:

מפרץ השמש

נק' סיום:

בסמוך למלון הרודס

מחיר:

70-170 ש"ח
אני בפנים

5 km - תיאור המסלול

שותפים לדרך

RACE LEGEND

פיליפ גורדון

פיליפ גורדון, נשוי ללורנס המנוע שמושכת אותי, אבא וסבא שנהנה להנחיל את הריצה לילדים ולנכדים. אוהב לרוץ בכל הזדמנות, בכל מקום ולכל מרחק בארץ ובחו״ל בכביש ובשטח. יום ללא ריצה זה יום מבוזבז – ריצה זה החמצן של החיים… המרתון המדברי זה כמו לצאת למרתון בחו״ל עם כל המשפחה, מרוצים לכל המרחקים ולכל הגילאים – חוויית ריצה אמיתית במשך סוף שבוע שלם עם שלל פעילויות והפתעות… אי אפשר לבקש יותר מאירוע ריצה ועוד לא דיברנו על מסלול הריצה הקסום והמיוחד!!!