סופ״ש של כושר במרתון המדברי

שרון ינובסקי קפלן מאמינה שרצים זקוקים לאימוני כוח ומתיחות כדי לשפר את הביצועים ושגם בני המשפחה הלא רצים יכולים להצטרף ואף יהנו מזה. כן, כן, אפילו בחופשה

מאת: מורן מישל
בתאריך: 22.11.2018
אירועים
0 תגובות
׳אם היה לנו זמן, היינו עושים יותר ספורט׳, זה תירוץ מעולה שאנחנו מספרים לעצמנו פעמים רבות, ואז, כשמגיעה חופשה למשל ויש לנו זמן, אנחנו מוצאים את עצמנו מפעילים יותר את שרירי הלסת ופחות מתאמנים, כי אין מי שיפעיל אותנו או כי אכלנו יותר מדי בכדי לזוז.
השנה, במרתון המדברי הכנו לכם סוף שבוע שלם שכולו כושר וריצה, ככה שתמצאו שיש לכם הרבה מאוד דרכים להוציא אנרגיה לפני שתגיעו לנוח ליד הבריכה.
מדובר בשלושה ימי פסטיבל כושר: מירוץ שטח, אימוני כוח, היט ופילאטיס עם המאמנת שרון ינובסקי קפלן, בעצמה מרתוניסטית ומהרצים המתמידים במרתון המדברי. תפסנו אותה לראיון קצר כדי לברר מה יצפה לנו שם, מתי לעשות מתיחות, ולמה צריך לשלב יותר ספורט בחופשה שלנו.
מה את מתכננת לרצים?
״המרתון המדברי הוא אחד מאירועי הריצה היפים בארץ אם לא הכי יפה שיש, יש בו את האקלים הכי מושלם לאימונים ואני מתכננת לגרום לרצים ולבני משפחותיהם לחזור חטובים יותר, חזקים יותר וארוכים יותר. השנה החלטנו בשיתוף מרתון ישראל שאם כבר מגיעים לאילת לשלושה ימים בשביל לרוץ אז למה שלא נשלב גם אימוני כוח ופילאטיס שכל כך חשובים לרצים?
בנוסף, הרבה פעמים מגיעים עם הרצים מלווים שאינם רצים אבל היו רוצים להשתלב בלו״ז הספורטיבי ובשבילם זה מענה מושלם. ביום חמישי בשעה 18:00 אני מתכננת אימון היט בשילוב טבטה, אימון המשלב כוח עם סיבולת לב ריאה, אימון מחזק ושורף. פחות מומלץ למי שמתכנן לרוץ למחרת מרתון מלא, אבל בהחלט מומלץ למלווים ולמי שרץ 10 ק״מ. ביום שישי לאחר המירוץ, הרצים וחבריהם יהנו משיעור פילאטיס שכולל תרגילי הארכה וחיזוק שרירי הליבה וגם בשבת, לפני שחוזרים הביתה, המשתתפים יוכלו להתחזק ולהאריך את השרירים באימון שמשלב כמה סגנונות אימון, כזה שיזכרו אותי גם כמה ימים לאחר מכן״.
מה מיוחד באימונים שלך?
״בעיקר השילוב בין הסגנונות והגיוון. אני מגיעה מכמה עולמות כמו ריצות למרחקים, יוגה, פילאטיס, קור, חדר כושר ומתיחות. חוץ מזה, אני כל הזמן דואגת לאתגר את הגוף ולהפתיע״.
למי האימונים מתאימים?
״לכולם, בכל הרמות. אני רגילה לאמן קבוצות ברמות שונות ולכן כל אחד יכול למצוא את עצמו באימון״.
למה חשוב לרצים לעשות אימוני כוח?
״אחת הטעויות הכי גדולות של רצים היא להזניח את אימוני הכוח וזו גם הסיבה העיקרית לפציעות. הרבה מרתוניסטים חושבים שאימוני כוח יגדילו את מסת השריר שלהם ויפגעו ביכולות הריצה שלהם, אבל האמת היא שבדיוק להיפך. אימוני כוח משפרים את יכולות הריצה, מגנים על השלד, הופכים את הריצה להרבה יותר קלה ונכונה״.
ומה עם מתיחות, האם את ממליצה לעשות לפני ריצה או אחרי?
״זו שאלה שהרבה רצים מתחילים שואלים ויש גישות שונות לנושא. תפקיד המתיחות הוא להאריך את השריר. לשיטתי, לפני אימון נרצה לחמם את הגוף דרך הליכה או ריצה קלה ולאחר הריצה כשהגוף חם נרצה למתוח ולהאריך את השרירים שהתקצרו בריצה״.
מה הקשר בין ספורט לחופש?
״הספורט הפך להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה של כולנו ואני חושבת שהרבה אנשים יוצאים משגרת האימונים כשיוצאים לחופש ואחר כך הרבה יותר קשה לחזור. חוץ מזה, כולנו אוכלים קצת יותר בחופש, אז אם כבר יש הרבה זמן פנוי, למה לא לזוז יותר גם? מי שאוהב לעשות כושר, לרוץ, לנשום, למתוח, אוהב לעשות את זה גם בחופשה שלו. בעיני זו החופשה המושלמת״.
רוצים להתאמן עם שרון בסופ״ש המרתון המדברי?

כתיבת תגובה