מרתון מדברי בינלאומי באילת – המרתון הרביעי בו אשתתף / אילת מור

אני בוחרת במרתון המדברי כמרתון הרביעי בו אשתתף לאחר שצלחתי פעמיים את מרתון תל אביב ופעם אחת את מרתון פריז מבחינתי ריצת…

מאת: מערכת מרתון ישראל
בתאריך: 14.09.2014
בדף הבית
0 תגובות

אני בוחרת במרתון המדברי כמרתון הרביעי בו אשתתף לאחר שצלחתי פעמיים את מרתון תל אביב ופעם אחת את מרתון פריז

מבחינתי ריצת מרתון זה סטייט אוף מיינד, ההיערכות מתחילה כל יום ולמעשה לא מסתיימת, זה אורח חיים גם בימים שאני לא רצה בכלל. אבל תמיד חושבת אם מה שאני עושה באותו יום יתרום למרתון הבא: אימונים משלימים כמו פילאטיס מכשירים, שחייה, השתתפות במרוצים קצרים ששומרים אותי בטמפו, מנוחה, תזונה וגם בשגרת היומיום כמו סוג הנעליים, הליכה על נעלי עקב שיצאו מחוץ לתחום ופעילויות שאני עשויה להיפצע בהן (לא ארכב שטח). לסיים מרתון זה פרויקט ואני יכולה לשתף רק במה שאני מרגישה ולומדת מכל דקה במהלך ה 4-5 שעות ריצה (אני לא מאלו שרצות קצב 3.5-4). האמת היא שבכלל אין לי שעון – אני פשוט רצה. אני בהחלט לומדת את המסלול, ומנסה לחשוב מה יהיו האתגרים. כל מרתון היה קשה, התמודדות עם מצב ששום אימון לא הכין ושצריך להתמודד. למשל במרתון פריז המתנה של כמעט שעה ב 5 מעלות קור באזור מגודר ללא יציאה וכניסה.

ואיך אני מכינה את עצמי?

בביקורי האחרון באילת- יצאתי לריצות שטח, להרגיש איך החום, היובש, הרוחות יכולות להשפיע. בריצה בטמפרטורה יחסית גבוהה, אני בוחנת את המצבים אליהם אני נקלעת ואיך חשתי, ריצה טובה ומהירה, עייפות כשל, השפעה של כמות שתייה, תגבור גלוקוז. שומרת על נפח ריצה מינימלי שבועי – ואבצע 2 ריצות ארוכות בלבד לקראת התחרות. אני רק יכולה לומר מה נכון עבורי, ריצות סמי מרתון דורשות ממני התאוששות בדיוק כמו אחרי מרתון. חשוב לי כמה שפחות לפגוע בחיים השוטפים, ניהול עסק, משפחה ובית. מהניסיון שלי וכמי שרצה בשגרה הורדת נפח הריצות לפני מרתון מביא אותי למצב של “רעב” לרוץ – ובמרתון עצמו האנרגיות חיוביות והיכולות המנטליות בשיאן.

 בדיקות דם שגרתיות – מאוד חשוב וכ”כ פשוט, חבל על חוסר ברזל וכד’ שיביא לאיבוד חיוניות ואנרגיה.

הרבה אימונים משלימים: פילאטיס, מתיחות, הליכה. כל האימונים שלי הם סולו אני עם עצמי עם השטח והמסלול חיבור הגוף לנפש.

לא ארוץ על מסילה, אחפש מסלולי ריצה מגוונים- עפר, אבנים, עליות וירידות, שילוב ריצות קצרות בהספק. והכי חשוב – לקחת את האתגר הכי בכיף שניתן וליהנות הנופים, האנשים, המסלול והאווירה הכללית.

[highlight]לאחר השתתפות באירועים בינ”ל ותוך היכרותי עם הארגון וההפקה של מרתון ישראל – המרתון המדברי הבינ”ל באילת, ממש כמו במרתון ירושלים, יעמוד בסטנדרטים והמקצועיות ליצירת אירוע ספורטיבי חווייתי ובלתי נשכח.[/highlight]

מאחלת בהצלחה לכל המשתתפים,

אילת מור  – מנכ”ל Body Mind Fashion

כתיבת תגובה