בוא לגלות את הסודות הנסתרים של ספורט ההליכה הנורדית

הסודות הנסתרים של ההליכה הנורדית מאת איציק לוי בית הספר הישראלי להליכה נורדית ” השלג כבר הפשיר “, ” מתכוננים לסקי באירופה…

מאת: מערכת מרתון ישראל
בתאריך: 18.08.2016
בלוג
0 תגובות

הסודות הנסתרים של ההליכה הנורדית
מאת איציק לוי בית הספר הישראלי להליכה נורדית
” השלג כבר הפשיר “, ” מתכוננים לסקי באירופה ?”, ” אתה סובל ממשהו ? חשבתי שזה לאנשים עם בעיות בריאות ! “, “אני עדיין צעיר בשביל זה”………….
אלה מקצת התגובות אותן הורגלתי לשמוע במהלך חמש השנים האחרונות בהן אני מקדם את ההליכה הנורדית בישראל.
לכן החלטתי לחשוף בפניך את הסודות של ההליכה הנורדית שאף אחד עדיין לא סיפר לך.
למה נורדית ?
ההליכה עם המקלות, שמוצאה מקרוס קאנטרי סקי – החלקה למרחקים ארוכים בעזרת מחליקיים ומקלות (שונה מסקי – גלישה במורד).
מוצאה בארצות הצפון הקרות הנורדיות פינלנד, ומשם לשבדיה, נורבגיה ויתר אירפה.
קרוס קאנטרי סקי הוא גם מקצוע ספורט אולימפי.
בעונת הקיץ כשהשלגים הפשירו, חיפשו הגולשים והספורטאים דרכים להמשיך ולהתאמן וזה מה שהתפתח מאז ועד היום.

מה זה קשור אלינו בישראל החמה ?

אז זה קשור ועוד איך….. בישראל אנחנו עם שאוהב לטייל ולצעוד בצעדות, בשביל ישראל, ללכת בבוקר ובערב הליכה בריאותית. דווקא מזג האוויר הנוח משך כל השנה מאפשר לצעוד בנוחות.

הליכה נורדית-איציק לויבכל זאת למה צריך מקלות ?
הנה הולך להיחשף בפניך הסוד הנסתר הגדול !
בהליכת הכושר הרגילה שאנו מכירים הרגליים מקדמות אותנו תוך שהן מפעילות כוח ודוחפות את הגוף מהקרקע לאט או במהירות.
הידיים לעומתן, כן הידיים, במקרה הטוב מטלטלות במרץ כנגד האוויר (דוחפות אויר).  הידיים אחראיות להשלים את התאום באלכסון בין יד לרגל נגדית ולאפשר הליכה יציבה ובמסלול ישר ככל האפשר !

מה רע בזה ?

נכון לא רע להיפך חשוב וטוב לצעוד, אבל מה ? חסר מרכיב פיתוח כוח שפועל ומשתפר רק עם קיימת התנגדות שגורמת למערכות הגוף להתאמץ יותר.
המקלות לעומת זאת מאפשרים לנצל את התנגדות הקרקע לדחיפת משקולת הגוף קדימה.

למה בכלל ההתנגדות חשובה לגוף שלנו ?
התנגדות של משקולת הגוף השווה למספר קילוגרמים, תלוי בעוצמת הלחיצה, התכסית ועוד, מגייסת לפעולה מאומצת את מרבית שרירי פלג הגוף העליון !
התוצאה הסופית היא חיזוק שרירי פלג הגוף העליון כגון: ידיים, כתפיים, עורף, מקרבי שכמות, חזה, זוקפי הגב, בטן ועוד. בנוסף חיזוק של השלד בפלג הגוף העליון !

זו התועלת הייחודית היחידה של ההליכה הנורדית ?
כמובן שישנן עוד רבות והנה חלק מהן:
חיזוק – השימוש בכוח מוגבר מאפשר בניית מסת שריר גדולה יותר בפלג גוף עליון, שקיומה מאפשר תפקוד יעיל יותר בחיי יום יום.
בריאות – המאמץ המוגבר משפר את סבולת מערכת דם – לב – ריאות ואתה החיוניות.
הרזיה וחיטוב – הגברת המאמץ, כתוצאה משיתוף הגוף כולו במאמץ כנגד התנגדות הקרקע לדחיפת המקלות, מעלה את שריפת הקלוריות בהתאם לעוצמת הכוח שאשקיע.
אפילו עד 40% יותר קלוריות מההליכה הרגילה.
כתוצאה מכך מתאפשר לי לזרז את תהליך שינוי הרכב הגוף: יותר שריר ופחות שומן מיותר ! (בשפה פשוטה הרזיה מהירה וחיטוב משופר)
משהו חשוב להזכיר לך: פועל יוצא נוסף, יותר מסת שרירים בגוף היא כמו “תנור” ששורף יותר קלוריות 24 שעות ביממה גם כשישנים ! הידעת זאת ?


איך מתאמנים ?


הצעידה בחברותא עם מדריך
– מעודדת התמדה, מאפשרת השגת מטרות שאתה רוצה להשיג, יצירת קשרים חדשים, מחזקת, שמחה.
כיום קיימות הרבה קבוצות מודרכות ע”י מדריכי בית הספר הישראלי להליכה נורדית ברחבי הארץ.
שיתופים של צועדים נורדים:
בוריס מספר ” בהשראת הקבוצה והמדריך ועם שיפור הכושר פלאים. החלטתי לעשות מפנה במשקלי והצלחתי לרזות 12 ק”ג בתוך 4 חודשים. בזכות העידוד והתמיכה של חברי הקבוצה, ההליכה האינטנסיבית והחיזוק ותכנית תזונה אני צועד היום 17 ק”מ בקלות”.

רמי
מספר, “מאז הצטרפתי לקבוצה הורדתי 10 ק”ג ועיצבתי גוף שרירי, אבל החשוב מכל שבדיקות הדם שלי השתפרו והדהימו את הרופאה שלי. שווה לי”

דגנית
מספרת “בדיקות הדם והלב שלי הן הטובות ביותר שהיו לי אי פעם. הצלחתי להגשים חלום ולצעוד 10 ק”מ במרתון ת”א 2014 בפחות משעה וחצי. אני מאד אוהבת שאני ובעלי מצליחים לשתף את בני המשפחה שלנו באירועי הקבוצה. תודה” .

היכן אפשר להתנסות, להכיר וללמוד את ההליכה הנורדית ?

לפרטים והרשמה מוקדמת נא להתקשר:
אקוג’ים – הליכת כושר נורדית – 03-9462911

קישור ליוטיוב: קבוצות הליכה נורדית בישראל – https://www.youtube.com/playlist?list=PLN7A1jbboPsSFYEttffVfOy02I-yJg7eh
קישור ליוטיוב: הליכה נורדית בעולם – https://www.youtube.com/playlist?list=PLN7A1jbboPsQYiF3db6AHGqUWtvudpJeQ

כתיבת תגובה