הכי יפה בישראל: סוד היופי הבריא של ספיר אביסרור

בתאריך: 17.12.2021

המשפיענית חולקת את הטיפ המנצח שלה לשגרת טיפוח בריאה באמצעות צריכת מים מינרלים, והיא אפילו עשתה מזה אתגר רשת. ספוילר: לא מספיק לשתות הרבה, צריך גם לדעת איזה מים להכניס לגוף. "חוסר במים מוביל לאכילת יתר ומשפיע על קצב שריפת השומן", מסביר ד"ר שון פורטל, "רובנו נמצאים במצב של התייבשות כרונית"

מאת: ynet

לא קרמים יוקרתיים או טיפולים באלפי שקלים: אם שואלים את ספיר אביסרור, משפיענית, מעצבת ואחת הנשים היפות בישראל, מה סוד הטיפוח שלה, היא עונה בפשטות "מים מינרלים". והיא אפילו עשתה אתגר רשת כדי להוכיח את זה. במשך שבוע שלם ספיר שתתה אך ורק מים מינרלים של מי עדן, ועל הדרך הדגימה ליותר מ-120 אלף עוקבים ועוקבות את החשיבות שבצריכת מים תדירה. "זו השגרה שלי", סיפרה, "אני שותה מים מאז שאני ילדה, שמחתי לקחת את האתגר הזה עלי שכן אני מבינה את החשיבות בשתיית מים כבר מגיל צעיר".

למה זה כל כך חשוב?

"היתרון בלשתות מים בעיניי זה קודם כל האנרגיה. יש ימים שבהם אני מרגישה עייפה וחלשה, ואלה הימים שלא שתיתי מספיק מים. אומרים גם שמים טובים לעור הפנים, מי אני שאתווכח? מים וכמה שיותר מים. אגב, כדאי להעדיף מים מינרלים, שבהם יש את כל המינרלים הדרושים לנו, לגוף שלנו".

מה הטיפ המנצח שלך לצריכת מים מינרלים?

"הטיפ שלי לצריכת מים גבוהה וטובה, הוא לדאוג שתמיד יהיו במקרר כמה בקבוקי מים קרים. ככה תמיד אפשר לקחת בקבוק ולהמשיך בשגרת היום, ומניסיון כשיש לידי בקבוק אני שותה הרבה יותר".

כדי להבין קצת יותר טוב את ההשפעה של מים מינרלים על איך שאנחנו נראים ומרגישים – וגם על כמה שאנחנו מצליחים לרדת במשקל, פנינו אל ד"ר שון פורטל, פיזיולוג ודיאטן קליני.  "מים אמורים להוות בין 50-70 אחוז ממשקל הגוף שלנו", הוא מסביר, "מספיק איבוד של 2-3 אחוז ממשקל הגוף בנוזלים כדי לגרום לתת-תפקוד של הרבה מערכות בגוף".

תן דוגמה.

"חוסר בנוזלים מוביל לאכילת יתר, משפיע על ירידה בקצב שריפת שומן, גורם לעלייה בדופק, לפגיעה באוריינטציה, בהתמצאות ובזיכרון. הבעיה היא שהרבה אנשים נמצאים בהתייבשות כרונית מבלי לדעת, הם רגילים לתחושה של תפקוד לא אופטימלי כי ככה הם חיים".

איך אפשר לדעת אם אנחנו במצב של התייבשות כרונית?

"יש את כלל האצבע הסביר: פיפי שקוף – אתה אלוף. אבל זה לא תמיד נכון. אני אוהב לספר לאנשים שאפשר לעשות מעין טסט: להישקל רגע לפני שהולכים לישון ורגע אחרי שקמים בבוקר, אחרי הפיפי הראשון. ההפרשים במשקל מצביעים על מה שצריך להחזיר בשתיית מים במהלך היום. אם ירדתם קילו בלילה זה לא כי רזיתם, זה איבוד הנוזלים שהתרחש ואת הכמות הזאת צריך להחזיר. אנשים גם נוהגים לשתות קפה על הבוקר, וזה ממשיך לשתן ולייבש. לכן חשוב לעשות את הבדיקה הזאת ולשתות מים".

לא רק כמות: איזה מים אתם מכניסים לגוף?

רובנו פשוט לא שותים מספיק מים, ואפילו לא יודעים שזה קורה. אבל גם מי שמקפידים על צריכת מים מבוקרת ומרווים את הצימאון בתדירות גבוהה יחסית, לא תמיד יודעים להקפיד על איכות מי השתייה. שתיית מי ברז ומים מסוננים, למשל, היא טעות כפולה: ראשית, מים מסוננים תלויים מראש באיכות מי הברז – וזו לא תמיד גבוהה. כשיש איסור על שתיית מי ברז – כל המסננים שבעולם לא יהפכו את המים האלה לאיכותיים לשתייה. אבל גם מי הברז שלכם איכותיים – לעולם לא תוכלו לעקוב בצורה טובה אחרי כמויות המינרלים המצויים במי השתייה שלכם.

למה חשוב לנו לצרוך מינרלים במי השתייה?

"המינרלים חשובים לתפקוד ויצירת מתח חשמלי. הם תורמים לכיווץ והרפייה של שרירים, למעבר של חומרים מתא לתא. ברגע שמכניסים נוזלים שאין בהם את המינרלים הנחוצים, אנחנו משבשים את הפעילות הפיזיולוגית התקינה של התאים. העניין הוא שבמי ברז, מים מסוננים או מותפלים – אי אפשר לדעת מה באמת נכנס לנו לגוף מבחינת כמויות המינרלים. לכן, הדרך הבטוחה היא לשתות מים מינרלים".

אורח החיים המערבי הוא כזה שמייצר אצל רובנו חוסרים מובנים בכמויות המינרלים המומלצות. כך למשל אפשר למצוא במים מינרלים טבעיים, כמויות מוקפדות של מינרלים חיוניים לתפקוד הגוף, כמו סידן ואשלגן. אלה שני מינרלים מוכרים לנו יותר, שכן כולנו גדלים עם ההוראה לאכול מוצרים עשירים בסידן כדי לסייע לבניית השיניים והעצמות, לפעילות המערכת העצבית ולפעילות הלב. גם האשלגן לוקח חלק פעיל בבניית העצמות שלנו, מסייע לתפקוד השרירים ומערכת הלב, ואפילו עוזר למאזן הנוזלים הכללי בגוף.

חפשו את המגנזיום

אולם לדברי ד"ר פורטל, אחד המינרלים החשובים ביותר שנמצאים בבקבוק שלנו הוא דווקא המגנזיום. "מדובר במינרל שחשוב לפעילות של כ-300 אנזימים שונים ותפקודים שונים בגוף. החל מהפעילות העצבית שלנו, דרך יצירת חלבונים בשרירים, פעילות של חומרים שונים במוח ועוד. התזונה המערבית הממוצעת תמיד יוצאת חסרה במגנזיום, אנחנו לא מגיעים להמלצות הצריכה היומיות הרצויות – גם נשים וגם גברים, וגם מי שמקפידים על פעילות גופנית".

כמויות המגנזיום בצריכת מי עדן מסוגלות להשלים עבורנו את החוסרים במינרל החשוב, ולהוביל לפעילות טובה יותר של מערכות הגוף השונות, ולתפקוד מיטבי – שישפיע על אורחות החיים. מכאן, כל מה שנשאר זה להקפיד על שתייה מרובה. אבל איך מסגלים לעצמנו את ההרגל החיובי הזה?

ד"ר פורטל: "מחקרים הראו שעדיף לשתות מים בטמפרטורה קרירה, אך לא קרה מדי. כך מרכז הצמא נשאר מגורה יותר ומאפשר שתייה של כמויות גדולות. כדאי להימנע משתיית מים מוגזים, כי גם המוגז לא מעודד שתייה. ארומה יכולה לעזור: אם שמים במים דברים שיש בהם ריח אבל אין בהם טעם – עלי נענע, לימונית, פלחי לימון, זה עושה הרבה יותר חשק לשתות".

כמויות המגנזיום, האשלגן והסידן מופיעות על תווית בקבוק המים המינרלים, ולכן אפשר לעקוב אחר הצריכה שלהם בצורה יחסית טובה. מצד אחד – המינרלים המועילים שמצויין במים, ומנגד – החומרים המזיקים שלא מגיעים אליהם כלל, הופכים את הבחירה במים מינרלים של מי עדן לבחירה מושכלת ואיכותית בכל שכבת גיל.

המים המינרליים של מי עדן נשאבים ממקורות מי תהום עם ריכוזי מגנזיום גבוהים מה שיכול לסייע למי ששותה מהם למלא את צריכת המגנזיום המומלצת ליום. בנוסף המים של מי עדן מכילים את הרכב המינרלי המאוזן והייחודי שכולל מגנזיום, סידן ואשלגן  וכך זוכים לטעמם הנפלא והאהוב.