תועלות ההליכה הנורדית

מה זה הליכה נורדית, למה זה טוב ואיך עושים את זה? המומחים מבית הספר הישראלי להליכה נורדית חולקים איתנו את יתרונותיה

מאת: מערכת מרתון ישראל
בתאריך: 03.06.2016
בלוג
0 תגובות

נתקלתם בשבילים באנשים מצויידים במקלות הליכה משונים? הכירו את חובבי ההליכה הנורדית, ותתחילו להתרגל אליהם כי הענף הופך יותר ויותר נפוץ.

אתגר החרמון. צילום: תומר פדר


במרוץ אתגר החרמון תפגשו רבים כמוהם במקצה ייעודי, ואם שאלת את עצמכם למה זה טוב הנה לפניכם 9 תועלות של ההליכה הנורדית שחלקו איתנו המומחים מביה”ס הישראלי להליכה נורדית.
1. הליכה נורדית מגדילה את צריכת האנרגיה/ הקלוריות בערכים שנמדדו מחקרית בין
20% – 40% ואף יותר מאשר בהליכה רגילה, זאת כתוצאה מגיוס של כ – 90% מקבוצות
השרירים בגופנו, ובעיקר שרירי פלג הגוף העליון כמובן.
2 . ספורטאים בכושר טוב שרוצים להעלות את דופק המטרה מבלי לעבור לריצה, מקבלים
מענה טוב בכך שההליכה הנורדית מאפשרת להשיג מטרה זו תוך הקטנת הסיכון לנזקים
במפרקי הגפיים התחתונות ועמוד השדרה כולו.
3. ההליכה הנורדית משפרת סיבולת לב ריאה, תפקוד מערכת הדם והנשימה
וסיבולת השריר עקב הגדלת העצימות.
4 . להליכה נורדית השפעה לטובה על שיפור הקואורדינציה בין הגפיים ועל היציבות/שיווי משקל הדינמי.

בדרך לפסגה. צילום: תומר פדר


5. היא משפרת באופן משמעותי את התנועתיות בפלג גוף עליון וכתוצאה מכך מפחיתה את
העומסים ומקלה על ליקויים קיימים בצוואר וחגורת הכתפיים.
6 . טכניקת ההליכה הנורדית מתאימה לאוכלוסיות בעלות מגוון יכולות ברמות כושר גופני שונות.
מאחר ורמת המאמץ נקבעת ע”י המתאמן: מידת הפעלת הכוח בלחיצה על המקלות, הדבר
מאפשר אימון קבוצתי משותף לאוכלוסיות בעלות יכולת גופנית שונה.
7 . ההליכה עם המקלות מפחיתה עומס על מפרקי גפיים תחתונות בגלל חלוקה מחדש של
העומס על 4 הגפיים.
8. ההליכה עם מקלות בולמת ומפחיתה את עוצמת הזעזוע בעת נחיתת העקב בקרקע
במהלך ההליכה.
9 . הלחיצה על המקלות מעל עוצמות מסוימות מאפשרת עבודת כוח מוגברת, וגורמת
לשמירה של גודל מסת השריר ואפילו עשויה להגדילה במעט.

כובשים את ההר בהליכה נורדית. צילום: תומר פדר

רוצים גם? 
אתגר החרמון 10 ק״מ + 1000 מ׳ טיפוס | 7 ק״מ | 2.5 ק״מ ריצה/הליכה נורדית.
להרשמה >> 

כתיבת תגובה