עופר פדן במקצה 55 ק"מ בגראן פונדו – שיעור ראשון בעולם ה"כבישונים"

  חלף שבוע מחצי המרתון בתל אביב ושוב יש צורך בהתנסות חדשה. מצאתי עצמי במקצה 55 ק”מ בגראן פונדו – ארוע אופני…

מאת: מערכת מרתון ישראל
בתאריך: 06.03.2016
אופניים
0 תגובות

 
חלף שבוע מחצי המרתון בתל אביב ושוב יש צורך בהתנסות חדשה.
מצאתי עצמי במקצה 55 ק”מ בגראן פונדו – ארוע אופני הכביש היוקרתי בישראל – עם הנוף היפה ביותר של ים המלח וצפון הערבה.
מצוייד באופני כביש, ביגוד ממותג למשעי, בטחון עצמי, מוטיבציה ובאילן תורג’מן הגעתי למתחם עין בוקק .
מתוך חמשת המרכיבים שחשובים לכל רוכב כביש מהר מאוד הבנתי שאופני הכביש לא ממותגים מספיק והביגוד ממותג – אבל לריצה. שיעור ראשון בעולם ה”כבישונים” – את המסלול מודדים ראשית בהליכת ברווז (בגלל הקליטים ,אביזר המחבר את הנעל לפדל ) ובביגוד מתוקתק עם הרבה כיסים.
יוצאים לדרך. מזנק עם ראשוני הקבוצות. רכיבה בשקט מופתי, קצב אחיד, דבוקה Peloton בז’רגון המקצועי), כולם חסונים, חטובים, חלקים, גברים ונשים, מביטים היישר לדרך.
הקצב מהיר, קטלני – עליות כירידות בקצב אחיד, מצליח לרכוב עם הדבוקה בהתחלה. יש הכרות עם כמה מהם שהרימו גבה על עצם היותי שם, חייב להשאיר רושם כלשהו ..
מרגיש שאני במומנטום. חבל שזאת רק הרגשה, כי הקבוצות שועטות קדימה ואני רואה אותם אי שם באופק. טוב, אפשר להמשיך גם בלי מעטפת אווירודינמית.
עופר פדן - שיעור ראשון בעולם הכבישונים
ואז פנצ’ר. מחשב מסלול מחדש. ממתין לרכב מאסף להחלפת פנימית בגלגל. טוב איך אתרץ היותי במאספים …. להציע עזרה? אולי כאחד מצוות ההפקה …לדחוף לעודד..כך עד אזור מפעלי ים המלח משם מגבירים הילוך .
אילן ואני נחושים לעקוף, חייב לסיים עם אגו פחות חבוט. עוקפים משפחות, צעירים מאד או מבוגרים מאיתנו, נהגי המשאיות שממתינים בצומת הערבה מסתכלים עלינו עם מבט של רצח בעיניים.
ממשיכים בכל הכוח. עושים כבוד לאנשי הטנדמים (שילוב עיוורים ברכיבת אופניים) לאורך כביש הערבה עד עין חצבה.. עשינו את זה!
אז הגעתי לסוף זכיתי לרכוב עם הגדולים וזכיתי בכבוד להליכת הברווז (מהתכווצויות ומושב צר ולא נוח) והרבה פסון ב-24 בשעות הקרובות.
מאת: עופר פדן

כתיבת תגובה