"משחק הזיכרון"

מאת: שני כהן, מדריכת ספורט ותנועה לכל הגילאים   האם קרה לכם שהתאמנתם תקופה והפסקתם מסיבה מסוימת? אם הייתי אומרת לכם שהאימונים שלכם…

מאת: מערכת מרתון ישראל
בתאריך: 02.03.2015
fitness
0 תגובות

מאת: שני כהן, מדריכת ספורט ותנועה לכל הגילאים
 
האם קרה לכם שהתאמנתם תקופה והפסקתם מסיבה מסוימת?
אם הייתי אומרת לכם שהאימונים שלכם לא ירדו לטמיון?
הידעתם שלאימונם שלנו יש השפעה על המערכת המוטורית ועל הזיכרון בפרט?
הרשו לי לחשוף בפניכם את המושג “זיכרון שריר”.
היום, המושג, זיכרון שריר הוא מילה נרדפת למושג למידה מוטורית.
 
למידה מוטורית = צורה של זיכרון פרוצדורלי שכרוך בגיבוש משימה מוטורית ספציפית לזיכרון דרך חזרה. כאשר תנועה חוזרת על עצמה לאורך זמן, זיכרון שריר לטווח הארוך נוצר למשימה שבסופו של דבר מאפשרת לנו לבצע ללא מאמץ מודע. תהליך זה מקטין את הצורך בתשומת לב ויוצר יעילות מרבית במערכות המוטוריות ובזיכרון.
דוגמאות לזיכרון שריר נמצאות בהרבה פעילויות יומיומיות שנעשות אוטומטית ומשתפרות עם תרגול. כגון רכיבה על אופניים, הקלדה במקלדת, אומנויות לחימה ועוד.
 
הגוף שלנו זוכר! הגוף שלנו בא לקראתנו במצבים של הפסקה מהפעילות הגופנית.
ניקח לדוגמה, ריצה. התחלתם לרוץ ואתם רצים כבר חצי שנה ומאיזושהי סיבה הפסקתם לרוץ. מהרגע שהחלטתם לחזור לרוץ ייקח לכם מחצית הזמן שהתאמנתם כדי לחזור ולהיות בכושר מאז הפסקתם.
היכולת של הגוף ל”שמור בצד” היא מרשימה ואף מעודדת. הרי אם כל פעם שלא היינו מבצעים פעילות גופנית ואז חוזרים לבצע היינו צריכים להתחיל מהתחלה, לא בטוח שהיינו עושים ספורט. בזכות הזיכרון השרירי, כדאי ואף רצוי לחזור ולהתאמן, לבצע כמה שיותר חזרות ופעילויות מגוונות על מנת לאתגר את המוח האנושי.
נכון שזה מנחם?
אז עכשיו, שלמדנו על הזיכרון השרירי, אני מזכירה לכם לקום ולהתאמן.
התאמנו – תיהנו – תשפרו !
 
אימון נעים,
שלכם,
שני כהן, מדריכת תנועה וספורט לכל הגילאים.
לכל הכתבות של שני כהן

 

כתיבת תגובה