חצי זה לגמרי שלם

התכוננתם, הזעתם, השקעתם, ואז אומרים לכם שזה ״חצי״. הגיע הזמן לתת לחצי מרתון את מלוא הבמה ולהגיד לו שהוא מושלם בדיוק כמו שהוא. 10 סיבות לרוץ חצי מרתון

מאת: מורן מישל
בתאריך: 25.07.2018
אירועים
0 תגובות
חצי מרתון טבריה. צילום: תומר פדר

קהילת המרתוניסטים בארץ גדלה בהתמדה, אבל זו כותרת שתופסת מקום גדול מדי ביחס לעובדה שקהילת רצי חצי המרתון גדלה בקצב מהיר עוד יותר ומציגה מספר מתחרים חסר תקדים כמעט בכל מקצי החצי בארץ בשנתיים האחרונות.
חצי המרתון סובל מתסמונת ילד הסנדוויץ׳. מלמעלה יושב לו על הראש האח הגדול, המרתון, זה שכולם נורא גאים בו, נושאים אליו עיניים ושואפים להיות כמותו. מלמטה מסתרבל לו בין הרגליים האח הקטן, מרוץ 10 ק״מ, שובב, מהיר ואינטנסיבי.
והחצי? כבר מעצם שמו הוא ככה קצת לא שלם, מראש הוא כאילו בדרך לדבר האמיתי.
אז הגיע הזמן שמישהו יגיד לו שהוא נפלא כמו שהוא. מקצה שלם של 21.1 ק״מ שכל מטר בו הוא פרי של עמל ויזע, מרחק מושלם לחובבי ריצות ארוכות שלא מדבר אליהם להתחייב לתכנית ארוכה ומפרכת למרתון, ושרוצים להגדיל את המרחק והאתגר מהעשרה ק״מ שרצים כל שבת.

הנה 10 סיבות שבגללן חצי מרתון הוא פשוט המרוץ המושלם: 


1. הוא נחשב לריצה למרחקים ארוכים, מאתגר, אבל לא משתלט על החיים.
2. חצי מרתון דורש אימונים רציניים ומסודרים אבל הכל יותר פרופורציונלי בו לחיים של חובבים, ואפילו לעסוקים שביניכם. התכנית קצרה יותר, האימונים קצרים יותר ובגדול, הוא לא שולח אתכם לתקופת הגלייה סביב מסלול האינטרוולים שלכם למשך 4 חודשים.

via GIPHY
3. אפשר להיות הרבה יותר ספונטניים בחצי מרתון. אם אתם בכושר ריצה בסיסי טוב תוכלו להירשם למרוץ ש״נדלקתם״ עליו בלי להתחייב על כך חודשים מראש. תכנית של מספר שבועות תביא אתכם ליעד בבטחה.
4. למרות שקבוצות הפייסבוק מלאות בחוויות מרתון, הסטטיסטיקה מראה שתמצאו הרבה יותר חברים לרוץ איתם דווקא מקצה חצי, ולרוץ עם חברים זה אחד הבונוסים הגדולים. (ואגב, לגמרי מותר ורצוי להעלות פוסטים של השראה וסיכום גם ממרוצי חצי.)
5. החברים והמשפחה ישמחו לחכות לכם בקו הסיום מכיוון שלא תייבשו אותם שם במשך זמן ממוצע של מעל 4:30 שעות כמו במרתון.

עשינו לכם חשק לחצי מרתון?
>> חצי מרתון טבריה קורה ממש עכשיו – 4.1.19 – הירשמו >> 

via GIPHY
6. בחצי מרתון נחסכים מכם הקילוגרמים המתווספים בתחילת אימונים למרתון, שנכון שגם יורדים אחר כך, אבל בהכנה טובה לחצי מרתון בשילוב תזונה מאוזנת תיהנו רק מהירידה המתונה בלי משחקי האקורדיאון.
7. ועדיין בתקופת האימונים תוכלו ליהנות מגמישות תזונתית הודות לשריפת קלוריות לא מבוטלת מדי שבוע.
8. אין קירות בחצי מרתון, הדרך פתוחה לרוץ דוך.

via GIPHY
9. רצי חצי נוטים להפצע פחות ולהתאושש מהר יותר.
10. גם רצי מרתון ואולטרה יכולים להשתתף בחצאים כדי להזכר לפעמים כמה כיף פשוט לצאת מהבית, לרוץ 21.1 ק״מ ולסיים בזאת את המרוץ.

עשינו לכם חשק לחצי מרתון?
>> חצי מרתון טבריה קורה ממש עכשיו – 4.1.19 – הירשמו >>  

 

כתיבת תגובה