חצי הישראמן שלי | אלי ביל

תחרות הישראמן מדורגת כאחת מתחרויות איש הברזל הקשות בעולם, במיוחד בגלל מסלול רכיבת האופניים המאתגר בהרי אילת והריצה במורד ההר.
מקצה החצי כולל שחייה של 1900 מטר בים האדום, רכיבה של 90 ק”מ בהרי אילת, וריצת חצי מרתון של 21 ק”מ, וכן, כמובן שהכל ברצף. אלי ביל השתתף ומספר

מאת: מורן מישל
בתאריך: 05.02.2019
בלוג
0 תגובות

למה דווקא ישראמן ?

הישראמן לא היה כלל חלק מהתכנון המקורי שלי. בסוף 2017 השתתפתי בריצת אולטרה מרתון של 100 ק”מ (וכתבתי על כך כאן)בהמשך קבעתי לעצמי יעד חדש: תחרות חצי איש ברזל, בדרך לאיש ברזל מלא בקיץ 2019.

בחרתי להשתתף בתחרות חצי איש ברזל בגן שמואל שנערכה באוקטובר 2018.
התחרות בגן שמואל התחילה ברגל ימין, השחייה הייתה מצוינת, וגם הרכיבה הייתה טובה ממה שתכננתי. אמנם לפני התחרות היה לי חשש שלא אעמוד ב cut-off המקורי שנקבע, אך בסיום הרכיבה, הגעתי רענן ונמרץ לשטח ההחלפה, ובהרגשה שלא תהייה לי בעיה לסיים את הריצה, ולעמוד ב cut-off זה. החלפתי לנעלי ריצה, התקדמתי לעבר שער היציאה לריצה – אבל אז גיליתי להפתעתי שער יציאה לריצה –סגור.

מתברר שרופאת התחרות החליטה שהטמפ’ כבר גבוהה מידי, והחליטה למנוע ממשתתפים שטרם התחילו לרוץ את היציאה לריצה (מוקדם ממה שתוכנן במקור) ולכן לא יכולתי לסיים את התחרות.

מה מעולה בזה ? ידעתי שהגעתי חזק ושהאתגר אפשרי עבורי, אך בכל זאת ‘בער’ בי לסיים תחרות חצי איש ברזל.
בימים שעברו שקלתי מה לעשות, האפשרות הקרובה בארץ הייתה הישראמן בינואר 2019, תחרות קשה הרבה יותר מגן שמואל ואתגר גדול יותר.

עברו עוד מספר ימים – ונרשמתי. בדרך, חברתי לשון לוי (השראה גדולה שהשתתף בעצמו במקצה המלא) מקבוצת tri4all, הוא חנך אותי לראשונה במסלולי האופניים המוכרים, “המרובע” ו-“נס הרים” ומשם המשכתי לבד באימונים כמו שאני רגיל.

אילת – לילה לפני התחרות:

מכוון שעון ל 5:00, לא מצליח לישון – כנראה שזו ההתרגשות – וב 04:00 אני כבר קם.
הזינוק נקבע ל  6:38.
על קו הזינוק הטמפ’ בחוץ כ-13 מעלות, וטמפ’ המים כ-20 מעלות. מסתכל על הים ומחפש את המצופים המסמנים את מסלול השחייה – הם כל כך רחוקים שאני לא מצליח כלל לראות אותם.

הכרוז מכריז שהמקצה יוצא לדרך – צופר אוויר חזק נשמע, ורצים אל תוך המים. אני לבוש חליפת שחייה ולא מרגיש את הקור.

הזינוק בתחרות נקרא “מכונת כביסה” – עשרות שחיינים שמזנקים יחד, ידיים, רגליים, בעיטות, הכל מתערבל אחד בשני, אם לא נזהרים אפשר בקלות לחטוף בעיטה בפנים מהשחיין שלפניך.

אני נכנס לקצב קבוע ומתחיל לזהות את המצופים.  
מסלול השחייה הוא בצורת משולש הפוך, הצלע הראשונה עוברת חלק והמים שקטים כמו בריכה. בהמשך מתחילים גלים, השחייה הופכת פחות נוחה, אך אני שומר על הקצב שלי ומסיים כמו שתכננתי.

יוצא מהמים – כעת יש לעבור מרחק של כ-400 מטר עד לשטח ההחלפה, שם ממתינים האופניים. מגיע לשטח ההחלפה, מוריד את חליפת השחייה, לובש בגדי רכיבה, לוקח את האופניים ויוצא לדרך.

מסלול הרכיבה עוקף את העיר אילת ואז מתחיל הטיפוס להר. השיטה שלי היא לא להסתכל יותר מידי קדימה על המשך העלייה בהר. אני מסתכל על הגלגל הקדמי שלי ומתקדם מטר מטר. העלייה מסתיימת מוקדם ממה שחשבתי. 

המשך הרכיבה הוא בגבעות מתגלגלות, עליות איטיות וירידות מהירות, בירידות המהירות שלי מגיעה ל 60 קמ”ש. ממשיך לרכוב, השעון מראה כי עברתי כבר 80 ק”מ. והרכיבה מתחילה כבר להיות קשה. נותרו לי 10 ק”מ בלבד לסיום הרכיבה. אני ממשיך ומגיע אל שטח ההחלפה.
המתנדבים לוקחים ממני את האופניים ואני מחליף לבגדי ריצה.

הריצה בישראמן היא במורד ההר. ריצה בירידה אולי נשמע כמשהו קל, אבל לך תרוץ במורד הר במשך 10 ק”מ. אם אתה לא נזהר ושומר בכח על הקצב שאתה רגיל לו, אתה מהר מאוד נשרף.

למרות זאת הריצה הזאת מהירה לי מאוד, בהמשך המסלול נכנסים לריצת שטח לעוד כ-2 ק”מ, ואח”כ מהר מאוד מגיעים לחוף אילת. נותרו עוד כ-6 ק”מ עד שער הסיום. הטמפ’ כבר גבוהה והגוף עייף. אני כבר לא מרגיש את הרגליים, אך כל הזמן אומר לעצמי בראש שאני לא עוצר.

מגיע לטיילת – הקהל מעודד אותי וקורא בשמי – הם לא מכירים אותי – אבל הם קוראים את השם בתג שלי.
מגיע לשער הסיום – והנה הרגע לו ציפיתי – הכרוז מכריז עלי – עונדים לי מדליה!
ההתרגשות בשיאה! אני חצי איש ברזל!

—————————————————–

תקבעו לעצמכם מטרות בחיים שמרגשות אתכם.
תזכרו שאנשים רגילים יכולים להשיג תוצאות בלתי רגילות!
השאלה הרלוונטית היא לא האם אתם יכולים – אלא מה אתם מוכנים לעשות כדי שזה יקרה. 

כתיבת תגובה