הפנים היפות של הספורט הלבן

  “טניס הוא האהבה הגדולה שלי. אני משחקת מאז שהייתי ילדה בת תשע. לצד האימונים היומיומיים בטניס, אני נדרשת לפעילויות נוספות, שמקיפות…

מאת: מערכת מרתון ישראל
בתאריך: 02.03.2016
בלוג
0 תגובות

 
“טניס הוא האהבה הגדולה שלי. אני משחקת מאז שהייתי ילדה בת תשע.
לצד האימונים היומיומיים בטניס, אני נדרשת לפעילויות נוספות, שמקיפות אותי וממלאות את רוב שעות היממה שלי – בהיבט הפיזי, אימוני הכושר, והתזונה”, כך אמרה עדי שפיגלמן, שחקנית טניס בינלאומית, בת 16 מתל אביב.
“אני חשה תחושה מיוחדת וייחודית”, אמרה שפיגלמן, “כאשר אני אוחזת במחבט הטניס, מרימה אותו – ואז הוא פוגש בכדור”.
“פריצת הדרך שלי”, סיפרה, “הייתה כאשר ניצחתי במשחק במסגרת אליפות אירופה לפני ארבע שנים. זו הייתה עבורי חוויה מיוחדת: שיחקתי נגד טניסאית מבגדד, לעיני 4,000 צופים וניצחתי את הילדה העיראקית, הלה אלאג’יאן. מהמשחק הזה צמחה ידידות קרובה בינינו. נהניתי מאוד לשחק ולדבר איתה. הרגשתי שאנחנו עושות משהו גדול ומשמעותי, לקידום השלום והאחווה בין אנשים בעולם. זה היה אחד הרגעים המרגשים בחיי ותמיד אזכור אותו”.
לדבריה, “על מנת להגשים את החלומות הגדולים שלי כשחקנית טניס מקצועית, אני עוסקת בדוגמנות-ספורט ובדוגמנות-ביוטי. אבל אני לא נותנת לעיסוק המהנה הזה להפריע למהלך האימונים השוטף שלי. בממוצע, אני מקדישה לכך שני ימי צילום בחודש, וגם אותם אני פותחת באימוני טניס וכושר מוקדם בבוקר”.
עגילים לבניםעגילים שחורים - חזית
 
 
“לוח הזמנים היומי שלי סובב סביב הטניס”, אמרה, “והוא דורש ממני להיות מחוייבת ברמה גבוהה – עם משמעת אישית”. שפיגלמן מתאמנת פעמיים ביום, סך הכל 4-5 שעות כל יום, ששה ימים בשבוע. חלק לא קטן מזמנה היא בחו”ל, כשהיא מתחרה בתחרויות בינלאומיות.
 
אימונים נילווים לטניס
שחקני טניס מקצוענים נדרשים לרמת מיומנות עילאית ולאימון בארבעה תחומים עיקריים: האחד, טקטי, השני, טכני, השלישי פיזי, והרביעי – מנטלי. שלא כמו בענפי ספורט אחרים, בהם נדרש הספורטאי לרמה גבוהה, במספר מצומצם של יכולות פיזיולוגיות-אתלטיות, הרי ששחקן טניס נדרש לרמה גבוהה כמעט בכולן.
זאת, כי משחק טניס מורכב ממקבצים של מאמצים אנ-אירוביים בעוצמות שונות וממספר רב של פרקי מנוחה, הפרושים לאורך זמן רב, והמאפשרים למערכת האירובית לתמוך בתהליכי ההתאוששות. בנוסף, שחקנים ברמה גבוהה נדרשים לרמת דיוק לאורך זמן רב: תכונת היציבות.

עדי שפיגלמן

עדי שפיגלמן


לשפיגלמן נבנתה תכנית אימונים יעילה ואפקטיבית, כאשר המאמנים הסובבים אותה הבינו היטב את אופיו של המשחק – ואת התגובות הפיזיולוגיות של עדי, כשחקנית טניס ברמה השואפת לגבוהה.
על עדי להצטיין הן בתכונות אנאירוביות והן בתכונות אירוביות על מנת להצליח במשחק. במהלך האימונים והמשחקים, היא צריכה להיות מסוגלת לבצע כמות רבה של תנועות דינמיות שכוללות: האצה, בלימה, תנועה זריזה לכמה כיוונים וקפיצות, וכל זה בסביבה בה היא נאלצת בעיקר להגיב ופחות ליזום. מאחר שעייפות נמצאה כגורם המשפיע ב-81% על הדיוק בחבטה, מטרת העל של אימוני הטניס שלה, היא למנוע עייפות משמעותית במהלך המשחקים והאימונים.
 
Img9433לצד פעילות הליבה שלה – אימונים מפרכים בטניס, שפיגלמן עוסקת בפעילויות נוספות, פיסיות ואחרות. כך, סיפרה, היא עוסקת בריצות ארוכות – בנות 10-15 ק”מ – כדי לשפר את איכות הכושר האירובי שלה.
עוד היא עוסקת, זה חמש שנים – בפילאטיס מכשירים. בנוסף, היא גם עושה פילאטיס ללא מכשירים, עם מזרון – על מגרש הטניס. עוד לוקחת עדי שיעורי יוגה.
בנוסף, יש לה מאמן כושר עימו היא מתאמנת כמה פעמים בשבוע. זאת, לצד מאמן אישי, המסייע לה להיערך לקראת תחרויות ומשחקים חשובים: המאמן פועל לשיפור המוטיבציה שלה, לארגון המחשבה לפני תחרויות ותומך בה ברמה המנטלית.
“על מנת להגן על גופי”, סיפרה שפיגלמן, “אני עושה פעם בשבוע, לפני יום המנוחה שלי, מסאז’ או פיזיותרפיה”. עוד היא גולשת בים, “גם כדי לחזק את היציבות של הגוף שלי ולהעלות את רמת שיווי המשקל – וגם בשביל הפאן”.
“כמו כל שחקן מקצועי”, אמרה שפיגלמן, “אני מודעת לחשיבות הרבה של תזונה. מדובר בחלק בלתי נפרד ומאד חשוב בחיים שלי. המזון הוא ה’דלק’ של הגוף שלי. לכן אני עובדת באופן צמוד עם תזונאי, של תפריט מאוזן ומעשיר, ואני מקפידה לצרוך מזון בריא – בין השאר חטיפי בריאות, חטיפי חלבון. זאת, בשילוב תוספי מזון ושייקים של Herblelife”.
“בשל אורח החיים המיוחד שיש לי”, אמרה, התאמתי את הלימודים שלי לספורט ולכן אני לומדת בבית ספר אקסטרני. בית הספר הולך לקראתי בשל ההיעדרויות שיש לי בגלל תחרויות בחו”ל – ודואג להכין אותי למבחני הבגרות בצורה הטובה ביותר”.
“אני בדרך להגשמת החלום הכי גדול שלי”, סיכמה שפיגלמן, “והוא להתברג בין עשרת הטניסאיות הצעירות הטובות בעולם. מדובר במסע מפרך – אבל עבורי הוא דרך חיים”.
 
הכנסו לאתר: עדי מודל.
 
 

כתיבת תגובה