מרתון טבריה: הנחיות ליום המרוץ

מרתון טבריה
מרתון טבריה

הנחיות ליום המירוץ

מקצה מרתון וחצי מרתון

זינוק וכניסה לשרוול הזינוק

זינוקי מקצה המרתון וחצי המרתון יוזנקו ביחד בשעה 7:30 בדיוק.

שרוול הזינוק משותף לשני המקצים והכניסה אליו תהיה לפי זמן מטרה (קצב ריצה) הן למרתון והן לחצי המרתון.

זמן המטרה נקבע לפי ניתוח מידע מהרצים ויכולת קודמת.

על גבי מספר החזה תודפס אות המציינת את שרוול הזינוק הרלוונטי, פייסרים ימתינו בכניסה לכל שרוול זינוק.

הכניסה תתאפשר רק לשרוול המתאים!

במידה וישנם רצים עם זמן מטרה שונה שרוצים להתחיל לרוץ ביחד, יצטרכו להיכנס לשרוול המתאים להם לפי מספר החזה ורק לאחר הזינוק להיפגש.

אנא עזרתכם ושיתוף הפעולה בכדי שנוכל לבצע מרוץ מהנה , זורם ואיכותי לכולם! 

הנחיות למהלך המסלול

בכדי לאפשר מעבר פנוי, עביר ויעיל לכל הרצים בכל המקצים והרמות הוכנסו מס’ ניתובים על גבי המסלול:

  • לאחר הזינוק תעברו ליד חוף גיא והחל משם תבוצע הפרדת נתיבים. הריצה תתבצע בהיצמדות לנתיב השמאלי בצד הקרוב יותר לכנרת, זהו המסלול הקצר ביותר כפי שנמדד ע”י מודד מוסמך ברמה בינלאומית.
  • ניתן לרוץ גם בנתיב הימני עד לתחנת ברניקי, אך שימו לב , הכביש יופרד ע”י מחסומים ולא תוכלו לעבור לנתיב הימני בכל מקום
  • לאחר תחנת ברניקי הנתיבים יופרדו ע”י קונוסים, חובה להיצמד לשמאל, ריצה בנתיב הימני תוביל לפסילה, זאת בכדי להשאיר את הנתיב הימיני פנוי לרצים החוזרים.
  • לפני כיכר כינרת שוב הנתיבים יופרדו ע”י מחסומים והריצה תתאפשר בנתיב השמאלי (הצמוד לכינרת בלבד).
  • כ-200 מטר לפני הפרסה (תהיה לפני כיכר צמח) על רצי המרתון להיצמד לשמאל ועל רצי חצי המרתון להיצמד לקצה הנתיב הימני.
  • את מיקום הפרסה יסמן שער מתנפח, ביצוע הפרסה מתבצע משמאל לימין ועל כך חובה לרצי חצי המרתון להיצמד לקצה הימני של הנתיב השמאלי.
  • מקצה המרתון ממשיכים ישר לכיוון צומת מעגן.
  • מקצה חצי המרתון מבצע את הפרסה וחוזר על הנתיב השמאלי (הרחוק מהכינרת) כל הדרך עד לשער הסיום.
  • שער הסיום מופרד למקצים 10 ק”מ + מרתון (בצד הקרוב לכינרת) ובצדו השני חצי מרתון (בצד הרחוק מהכינרת)
  • על רצי חצי המרתון חובה להיצמד לשמאל על מנת לאפשר נתיב פנוי לרצי המרתון החוזרים לקו הסיום
  • רצי המרתון ייצמדו לנתיב הימני לאחר צומת מעגן, יבצעו את הפרסה בעין גב, ושוב ייצמדו לימין*

מקצה 10 ק”מ

זינוק וכניסה לשרוול הזינוק:

זינוק מקצה 10 הק”מ יהיה בשעה 7:50 בדיוק.

אנא עזרתכם ושיתוף הפעולה בכדי שנוכל לבצע מרוץ מהנה , זורם ואיכותי לכולם!

מהלך המסלול:

  • לאחר הזינוק תעברו ליד חוף גיא והחל משם תבוצע הפרדת נתיבים. הריצה תתבצע בהצמדות לנתיב השמאלי בצד הקרוב יותר לכינרת.
  • ניתן לרוץ גם בנתיב הימני עד לתחנת שיקמים, אך שימו לב , הכביש יופרד ע”י מחסומים ולא תוכלו לעבור לנתיב הימני בכל מקום.
  • לאחר תחנת שיקמים על כל הרצים להיצמד לנתיב השמאלי (הקרוב לכינרת).
  • בתחילת נקודת ההלוך חזור לכוון הפרסה (צמוד לחוף ברניקי) הרצים יכנסו לתוך הנתיב האמצעי עד לנקודת הפרסה ושם ייצמדו לנתיב השמאלי (צמוד לכינרת)
  • בחזור, בכניסה לחוף ברניקי הרצים ירדו לשביל סובב כנרת וירוצו בו עד ליציאה בכיכר שיקמים
  • משם הריצה היא רק בנתיב הימני הצמוד לכינרת
  • סיום בשער הסיום הקרוב לכינרת.

הנחיות רפואיות

אישורים רפואיים

בעקבות פסיקת בית המשפט 12.2015 אין צורך באישורים רפואיים, אלא בחתימת המשתתף על הצהרת בריאות במהלך הרישום. עם זאת, במידה ומשתתף ענה על אחת מהשאלות הרפואיות בטופס ההרשמה בחיוב, הוא מחוייב להעביר אישור רפואי. אישור רפואי יש לעלות לאתר הרישום באתר / בנייד. משתתף שלא יעביר אישור רפואי בתוקף עד 48 שעות טרום האירוע, לא יוכל לקבל את ערכת המשתתף במועד חלוקת הערכות ולא יוכל להשתתף במרוץ. ערכת המשתתף, תימסר רק לאחר מסירת האישור הרפואי ולמשתתף לא תהיה כל טענה בקשר עם סירובה של המפיקה להנפיק לו את ערכת המשתתף ולאפשר לו להשתתף במרוץ.

בריאות ובטיחות

ידוע לכולם שההשתתפות במרתון או במרוץ קצר יותר מחייבת מצב בריאותי תקין וכשירות גופנית. ידוע שלמרות כל ההכנות, חלק מהרצים, נקלעים למצוקה במהלך הריצה, לכן נבקש מכם תשומת לב ומחויבות להוראות שנקבעו להגנתכם ולטובתם. ההוראות המובאות כאן אין בהן כדי להחליף תוכנית אימונים מבוקרת, בהשגחת ובהובלת מאמן מוסמך ואנשי מקצוע בספורט ובריאות.

  1. מומלץ להיבדק אצל רופא המשפחה בטרם התחלת האימונים. הבדיקה צריכה לכלול גם בדיקת כשירות גופנית (בדיקה ארגומטרית) תקופתית.
  2. במקרה של פציעה או מחלה, כל יום ש”הלך לאיבוד” מצריך לפחות שני ימי אימון של שיקום וחזרה לרמת וקצב האמונים בהם הייתם. במידה וסבלתם בימים טרם המרוץ ממחלה מלווה בחום או בקלקול קיבה או שלשול – אין להשתתף במרוץ! יש להתייעץ עם רופא ומאמן על תזמון החזרה לתכנית האמונים.
  3. קראו ולימדו את נושא מניעת מכות חום והרגילו עצמכם לשתיה מרובה.
  4. הקדישו מחשבה לתזונה, לשינה ולהכנות למרוץ. במרוץ עצמו פזורות תחנות שתייה והעשרה תזונתית – השתמשו בהם, הרוו הצימאון, הצטיידו בתוסף אנרגיה והמשיכו הלאה, אל תפסחו על אף תחנה.
  5. הכינו את ציוד הריצה וודאו שהוא נוח לכם ומתאים לריצה ארוכה.
  6. הקפידו על חבישת כובע ומומלץ להרכיב משקפי שמש.

פייסרים – מכתיבי קצב

במרתון ווינר טבריה ה-41 ממשיכים במסורת בת 3 שנים בו חוברת מרתון ישראל בעזרת חסות GARMIN ל”הפועל”, מועדון ריצה ״רצים עם לורנס״ ו- ״אדרנלין״ על מנת למצוא את הפייסרים הטובים ביותר למרתון טבריה

שמירת חפצים

עמדת שמירת חפצים תיפתח ביום שישי 4.1.19 בשעה 6:00-13:00
לרצי המרתון במתחם הסיום ברחוב הבנים
לרצי 21.1 + 10 ק”מ במתחם הזינוק ברחוב הגליל

שמירת החפצים מיועדת לתיקים קטנים בלבד.

*חברת ההפקה לא אחראית על אובדן/ גנבה.

הגעה וחניונים

נקודת הכינוס והזינוק:

ברחוב הגליל הקליקו ל-WAZE

מומלץ להגיע לפחות שעה וחצי לפני הזינוק ולהימנע מפקקים.
ממולץ לחנות בחניון הראשי בחוף גיא איך ניתן להגיע למגוון חניונים ברחבי העיר.
יש להשתמש בתוכנת Waze אשר תעודכן בחסימות הכבישים בבוקר האירוע.

חניון ראשי – חניון חוף גיא – לניווט באמצעות Waze

ניתן לחנות בכל רחבי העיר בכחול לבן ללא תשלום ביום האירוע!

חסימות כבישים:

יום שישי 2.1.20:

החל משעה 05:30 ועד לשעה 15:00, ייסגרו לתנועה רחובות הגליל והבנים וכן כביש טבריה- צמח וקטע הכביש שבין כיכר צמח לכיכר כורסי.

דרך “הצינור הירוק” תהיה פתוחה לנהגים בשני הכיוונים ובמקום יוצב שילוט הכוונה. לקבלת מידע נוסף יש ליצור קשר למוקד העירייה – 106

מפת הכבישים החסומים בצהוב, בכחול דרכים חלופיות:

מפת הרחובות החסומים בצהוב, בכחול דרכים חלופיות: