מרוץ הבוז׳ולה ישראל: הנחיות ליום המרוץ

מרוץ הבוז׳ולה ישראל
מרוץ הבוז׳ולה ישראל

הנחיות ליום המירוץ

חלוקת מספרי חזה

חניה והיסעים

הנחיות רפואיות

הכנה גופנית:

נוזלים: חשוב להגיע למרוץ כשהגוף רווי בנוזלים. בימים חמים חשוב לשים דגש מיוחד על שתייה מרובה, ובייחוד ביומיים שלפני המרוץ.

מלח: מומלץ להוסיף מלח למזון בשל האבדן המוגבר בזיעה.
עדיף לשתות מי ברז (רגילים או מסוננים) מאשר מים מינרליים, שהם לרוב דלי נתרן.

פחמימות: מומלץ להרבות באכילת פחמימות מעט יותר מהרגיל ביומיים שלפני המרוץ, ובערב האירוע.
בזמן הריצה, ובמיוחד במקצה של ה- 21 ק”מ, מומלץ לצרוך סוכרים מדי 30-40 דקות.

יין: מרוץ הבוז’ולה ייחודי באווירתו השמחה ובטעימות היין לאורך המסלול. לצד טעימת היין מומלץ להרבות בשתיית מים ולהתכבד בכיבוד הקל שיוגש בתחנות הרענון.

שינה: חשוב להקפיד על שינה נאותה, במיוחד ביומיים שלפני המרוץ.

מחלה: יודגש כי חל איסור להשתתף במרוץ בזמן מחלה.
גם אם מדובר במחלה וירלית קלה, שמעלה רק מעט את חום הגוף, הסיכון ללקות במכת חום עולה באופן משמעותי.
במקרה של ספק יש להתייעץ ברופא.

להקשיב לגוף: אם מרגישים לא טוב בזמן המרוץ, יש להאט את הקצב או להפסיק את הריצה, בהתאם להרגשה.

בטיחות:
המרוץ מתקיים על שבילי עפר שאינם סלולים, יש להיזהר מנפילות ולרוץ רק על גבי הציר המסומן.

הזעקת עזרה רפואית:
לאורך המסלול אמבולנסים וסדרנים, אליהם ניתן לפנות במקרה הצורך.
ניתן גם להתקשר למוקד מד”א – טל. 101.
יש לדווח על הבעיה, ולציין מיקום באמצעות מספור הק”מ ע”ג הציר.

זיכרו – במרוץ הבוז’ולה לא מודדים קצב אלא מורל ומצב רוח!
מאחלים לכם מרוץ חוויתי, מהנה ובטוח!