המרתון המדברי אילת: מקצים

המרתון המדברי אילת

הרשמה מוקדמת מתחילה ב-30.11.2018 בחצות ומסתיימת ב-4.6.2019 בחצות.

הרשמה רגילה מתחילה ב-5.6.2019 בחצות ומסתיימת ב-31.8.2019 בחצות.

הרשמה מאוחרת מתחילה ב-1.9.2019, תאריך סיום הרשמה 24.11.2019 בחצות.

לאחר מכן, לא תתאפשר הרשמה.

מקצה מרתון 42.2 ק"מ

נקודות הזינוק והסיום ממוקמות על שפת הלגונה בסמוך לקניון האייסמול.

06:00

250-310 ש"ח

מקצה מרתון 42.2 ק"מ - על המקצה בהרחבה

הזינוק יתחיל מהכביש הצפוני לשטחי הכינוס/הרשמה של האייסמול , הכניסה על נקודת הזינוק תבוצע דרך 3 שערי קצבים על מנת לאפשר זרימה נוחה יותר לאורח המסלול בהתאם לקצבים  למנוע היווצרות צואר בקבוק בנקודות הצרות יותר במסלול ( שער הנשרים- מיועד בעיקר לרצים החזקים הרוצים לטוס על המסלול ,שער האיילות  רצי קבוצת הגיל הבאים להתמודד ולדלג במסלול ושער היענים אלו שבאים להנות מזמן מדבר  ) .

לאחר הזינוק רצים כ300מ’  על הכביש ופונים שמאלה אל “ציר אבוקדו  בדרך כורכר הרצה לכיוון פארק הצפרות וארץ החרדונים  שאותה נאגף מצפון בהלוך ונחזור דרכה בחזור  .המסלול ממשיך במגמה שטוחה יחסית עד תחנת ההזנה הראשונה סביב ק”מ 3.5.  ממשיכים על הסוללה מעל לתעלה חוצים מתחת לכביש הערבה  (שטיח מדידה ובקרה )ונכנסים לנחל רודד – השבילים רחבים יותר, פנויים יותר, אך הקרקע אתגרית יותר שכן מכילה הרבה חצץ. זה הזמן להרים את הראש ולראות את המיני קניון היפיפה בה אתם רצים  לאורך הנחל . ערוץ הנחל נפתח סביב ק”מ 6 ואתם נכנסים לאיזו סצנה הלקוחה מציור של דאלי או מאיזה מכתש על פני הירח  עם נופים סוריאליסטיים עצים תלויים ועליה אחת קצרה אבל עבה מאוד אשר בראשה נקדת סלפי מהממת . כאן המקום לציין שלאורך המסלול היו נקודות מומלצות לצילום  ו”סלפי מדברי ” ויופיעו שילטי הכוונה קטנים עם ירידה קצרה מהמסלול לנקודת הצילום אז מי שלא מתכנן על לרדת את ה שעתיים במרתון  או שיא אישי שווה מידי פעם לנצל את ההזדמנות למזכרת אישית יפה .

ביציאה מהמכתשים השביל שוב נפתח ורצים לאורך הנחל בדרך 4×4 נוחה ועד לתחנת הרענון המרכזית) סביב ק”מ 8( .   הידועה בכינוייה צומת הX . נקודה שבא רצי החצי מתפצלים ימינה אל ציר הנפט ואילו רצי המרתון ממשיכים אל תוך נחל נטפים  שמאלה,  דרומה לכיוון עין נטפים ומתחילים ריצה בתוך הערוץ. תוואי הדרך הנו לרוב שביל עם אבני חצץ קטנות, לעתים “חול מאבנים” המקשה על הריצה.  תחנת הרענון הבאה בק”מ 10.5  . המשך ריצה בערוץ ההולך ונעשה צר (אך הנופים הופכים מרהיבים יותר) עד לנקודת הפרסה בערך בק”מ 12.(שטיח מדידה של עין נטפים) וחזרה אל צומת הx לתחנת והסיבוב חזרה ועד ליציאה מהערוץ .הפעם נפגוש שוב את תחנת הרענון המרכזית בצומתה X (בק”מ 16.5.)ושוב פעם פונים שמאלה (לא ישר על ציר הנפט !!!)  בכיוון מערב ורצים אל תוך שינוי נוף רציני, עם הכניסה לשבילים המתגלגלים בעליות ומורדות אל עבר ההרים, נקודת שיא הגובה ונקודת סלפי נוספת  כמעט בק”מ 20, שם ממוקמת תחנת הרענון הבאה.
המשך ריצה במגמת ירידה לכיוון  חניון שחורת ועמודי עמרם  שימו לב המסלול פה מתאפיין –  בקוליסים ומידי פעם אבנים בולטות על השביל אז ריכוז ריכוז  ריכוז.  בהמשך המסלול נהיה שוב פעם נוח לריצה כאשר קמ 25 מהווה לנו את הנקודה הרחוקה ביותר על המסלול   וכמובן שטיח מדידה  .המסלול ממשיך  במגמת ירידה לכיוון ציר  הנפט ונקודת  רענון גדולה בק”מ 26.5. ומשם ממשיכים על ציר הנפט .

ציר הנפט מהווה דרך ישרה ומתגלגלת עד לתחנה הרענון הבאה מעט אחרי קמ 29  בו יורדים מציר הנפט אל עבר גבעות שחורת, (רצי החצי למעשה מגיעים ממול על ציר הנפט ומתחברים שוב למסלול המשותף) עוברים למרגלות “הגבעות” עם מספר תחנות רענון לאורך המסלול .. המסלול עצמו די נוח(כמובן יתכנו שינויים בשל מזג אויר ושיטפונות החורף במידה ויהיו  ) . פונים מזרחה לדרך בירידה מתמשכת, במגמה כללית מזרחית ולאחר מכן דרומה לשביל המוביל לתצפית על נחל רודד ,מעבר בתחנת הרענון הבאה בק”מ  35 שהוא בדיוק אחרי המעבר מתחת לגשר של כביש הערבה ולפני שנכנסים  לכ300מטר ריצה בתוך תעלות ניקוז מבטון עד  הכניסה לארץ החרדונים   וסביב פארק הצפרות בו שוברים מערבה ומיד דרומה  עד לנקודת הרענון הבאה בק”מ 38 . ולאחר מכן בק”מ 40.ממשיכים ישר עד לקו החוף. לאחר מכן מבצעים פנייה מערבה לכיון הטיילת ובהכוונה בין המלונות סביב  המרינה מול האייס מול ועד קו סיום מפתיע ומרגש במיוחד  .

מקצה מרתון 42.2 ק"מ - מפת המקצה ותחנות מים

מפת המקצה וגרף גבהים

חצי מרתון 21.1 ק"מ

נקודות הזינוק והסיום ממוקמות על שפת הלגונה בסמוך לקניון האייסמול.

07:30

200-260 ש"ח

חצי מרתון 21.1 ק"מ - על המקצה בהרחבה

זינוק יתחיל מהכביש הצפוני לשטחי הכינוס/הרשמה של האייסמול , הכניסה על נקודת הזינוק תבוצע דרך 3 שערי קצבים על מנת לאפשר זרימה נוחה יותר לאורח המסלול בהתאם לקצבים למנוע היווצרות צואר בקבוק בנקודות הצרות יותר במסלול ( שער הנשרים- מיועד בעיקר לרצים החזקים הרוצים לטוס על המסלול ,שער האיילות רצי קבוצת הגיל הבאים להתמודד ולדלג במסלול ושער היענים אלו שבאים להנות מזמן מדבר ) .
לאחר הזינוק רצים כ300מ’ על הכביש ופונים שמאלה אל “ציר אבוקדו בדרך כורכר הרצה לכיוון פארק הצפרות וארץ החרדונים שאותה נאגף מצפון בהלוך ונחזור דרכה בחזור .המסלול ממשיך במגמה שטוחה יחסית עד תחנת ההזנה הראשונה סביב ק”מ 3.5. ממשיכים על הסוללה מעל לתעלה חוצים מתחת לכביש הערבה (שטיח מדידה ובקרה )ונכנסים לנחל רודד – השבילים רחבים יותר, פנויים יותר, אך הקרקע אתגרית יותר שכן מכילה הרבה חצץ. זה הזמן להרים את הראש ולראות את המיני קניון היפיפה בה אתם רצים לאורך הנחל . ערוץ הנחל נפתח סביב ק”מ 6 ואתם נכנסים לאיזו סצנה הלקוחה מציור של דאלי או מאיזה מכתש על פני הירח עם נופים סוריאליסטיים עצים תלויים ועליה אחת קצרה אבל עבה מאוד אשר בראשה נקדת סלפי מהממת . כאן המקום לציין שלאורך המסלול היו נקודות מומלצות לצילום ו”סלפי מדברי ” ויופיעו שילטי הכוונה קטנים עם ירידה קצרה מהמסלול לנקודת הצילום אז מי שלא מתכנן על לרדת את ה שעתיים במרתון או שיא אישי שווה מידי פעם לנצל את ההזדמנות למזכרת אישית יפה .

ביציאה מהמכתשים השביל שוב נפתח ורצים לאורך הנחל בדרך 4×4 נוחה ועד לתחנת הרענון המרכזית) סביב ק”מ 8( . הידועה בכינוייה צומת הX . נקודה שבא רצי המרתון המלא רצים שמאלה ואילו אתם רצי החצי פונים ימינה ה אל ציר הנפט . ציר הנפט מהווה דרך ישרה ומתגלגלת עד לתחנה הרענון הבאה מעט אחרי קמ 10 בו יורדים מציר הנפט אל עבר גבעות שחורת, (רצי החצי למעשה מגיעים ממול על ציר הנפט ומתחברים שוב למסלול המשותף) עוברים למרגלות “הגבעות” עם מספר תחנות רענון לאורך המסלול .. המסלול עצמו די נוח(כמובן יתכנו שינויים בשל מזג אויר ושיטפונות החורף במידה ויהיו ) . פונים מזרחה לדרך בירידה מתמשכת, במגמה כללית מזרחית ולאחר מכן דרומה לשביל המוביל לתצפית על נחל רודד ,מעבר בתחנת הרענון הבאה בק”מ 14 שהוא בדיוק אחרי המעבר מתחת לגשר של כביש הערבה ולפני שנכנסים לכ300 מטר ריצה בתוך תעלות ניקוז מבטון עד הכניסה לארץ החרדונים וסביב פארק הצפרות בו שוברים מערבה ומיד דרומה עד לנקודת הרענון הבאה בק”מ 17 . ולאחר מכן בק”מ 19 .ממשיכים ישר עד לקו החוף. לאחר מכן מבצעים פנייה מערבה לכיון הטיילת ובהכוונה בין המלונות סביב המרינה מול האייס מול ועד קו סיום מפתיע ומרגש במיוחד .

חצי מרתון 21.1 ק"מ - מפת המקצה ותחנות מים

מקצה 10 ק"מ

מסלול ה- 10 ק"מ הינו מסלול לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים.
נקודות הזינוק והסיום ממוקמות על שפת הלגונה בסמוך לקניון האייסמול. שימו לב שמפות המסלול יעודכנו בהתאם לנקודת הזינוק החדשה.

06:15

110-160 ש"ח

מקצה 10 ק"מ - על המקצה בהרחבה

מסלול ה- 10 ק”מ הינו מסלול לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים.

נקודת הזינוק ממוקמת סמוך לחוף הים, כ-150 מטר מזרחית/צפונית למלון קלאב הוטל.

נקודת הזינוק ממוקמת סמוך לחוף הים, ממש בכניסה לטיילת אילת.
המסלול מתחיל על כביש אספלט למשך כ-1.5 ק”מ ולאחר מכן ירידה לשטח לתוך “ארץ החרדונים” שם הנוף משנה פניו בפתאומיות ומכניס את הרצים אל המדבר השליו.

המסלול ממשיך במגמה שטוחה יחסית עד תחנת ההזנה הראשונה בק”מ 3.6. שם גם תתבצע פניית הפרסה חזרה לכיון דרום.

בחזרה עובר המסלול דרך בריכות המלח לתוך פארק הצפרות, שם הוא עוקב בסט פניות עד לדרך מישורית וחולית יחסית. נקודת הרענון הבאה בק”מ 5.8, ממנה ממשיך המסלול ישר עד לקו החוף. לאחר מכן הוא פונה מערבה לכיון הטיילת. עם תחנת רענון שממתינה בק”מ 8.2.

2 הקילומטרים האחרונים במסלול פרושים לאורך הטיילת הצפונית באילת, מכיוון מזרח למערב, עד לנקודת הסיום ומעבר בשער הסיום הממוקם על הטיילת סמוך לחוף ה9 ביץ׳.