10 דרכים איך להיות קצת יותר “טובים” לעצמינו (ואיך זה קשור לירידה במשקל)

(How to be kind to ourselves right now) “חמלה עצמית” (איך הייתם נוהגים כלפי מישהו אחר שנמצא ב”סבל”) – היא הדרך הראשונה…

מאת: מיטל גבאי
בתאריך: 27.06.2020
בלוג בנושא כושר, תזונה ומוטיבציה לאנשים שאוהבים תוצאות
0 תגובות

(How to be kind to ourselves right now)

“חמלה עצמית” (איך הייתם נוהגים כלפי מישהו אחר שנמצא ב”סבל”) – היא הדרך הראשונה והחשובה ביותר ליצור לעצמינו חיים מאושרים ובריאים, בגוף ובנפש.

בלי זה – קשה מאד להשיג תוצאות בכל תחום כלשהו או לחיות בריא.

מחקרים גם מוכיחים שהיעדר סטרס משפיע לחיוב על הבריאות שלנו, על הרגלי התזונה ועל היכולת לרדת במשקל.

וכמובן שגם ההפך הוא הנכון!! במצב של חרדה וסטרס מתמשכים הגוף שלנו מפריש הורמון הנקרא קורטיזול שמעודד אגירת שומן ומעכב תהליך מטאבולי טבעי (= הגוף “תקוע”).

אז קבלו ממני 10 טיפים ורעיונות איך להתנהג לעצמינו קצת יותר טוב ולשפר את רמת האושר והבריאות שלנו (ועל הדרך לעזור ל”שחרר” את התקיעות ולסייע בתהליכי ירידה במשקל) – ממש עכשיו וכל יום מחדש:

  1. OUTDOOR מצאו זמן לבלות או להתאמן בטבע – טיול בטבע, או אפילו מראות או צלילים של טבע (“ירוק בעיניים”) יכולים להוריד משמעותית את רמות המתח. אפשר למשל לשלב את הבילוי בטבע עם אימוני אאוטדור או הליכה בטבע.

 

  1. DO NOTHING זמן מנוחה ל”לא לעשות כלום” – לכבד את הגוף ולהקשיב לו, לעצור כשצריך ולתת לעצמינו את המנוחה הראויה כדי לעזור לגוף להיטען באנרגיה ולהתחדש. זה מתקשר גם לנשימות.

 

  1. STOP OBSSESSING נסו לעצור את הרדיפה אחרי המשקל / “המספר” – ירידה במשקל היא לא הדבר הכי חשוב, מה עוד שלרוב ירידה איכותית מתבטאת בצמצום אחוזי שומן ועלייה/שימור מסת שריר ולא תמיד בתזוזה של המספר על הסקאלה. רצוי להפסיק את האובססיה סביב המשקל ולהתרכז פשוט במטרה של שמירת על רוטינת אימונים קבועה ואכילה נכונה ומזינה. השאר כבר יקרה לבד.

 

  1. STRECH הוסיפו תרגילי גמישות ומתיחות לרוטינה כדי להגדיל טווחי תנועה (מה שיעזור לשיפור ביצועים בשאר האימונים ולפיכך ליותר יעילות באימון) וגם יעזור להקל על כאבים ולהרגיע מתחים.

 

  1. FEED YOUR BRAIN – הזינו את המוח בדברים חיוביים – פחות חדשות ורשתות חברתיות, יותר פודקאסטים ותכניות להעצמה והתפתחות אישית. לא חייבים להימנע לגמרי אבל אפשר לצמצם (ממש כמו פחמימות J). במקום לקום בבוקר ולבדוק את החדשות / הודעות בנייד – נסו מדיטציה קצרה, סשן מתיחות של 5 דקות או מוזיקה אנרגטית לתחילת היום!

 

  1. DECORATE YOUR PLATE שדרגו את הארוחות הבריאות – במקום סתם לאכול את הקוטג מהקופסה עם ירק בצד – השקיעו יותר בהכנת הארוחה, חתכו בצורה דקורטיבית, קשטו לעצמכם את הצלחת והוסיפו עשבי תיבול או דברים מעניינים אחרים. אם אתם שותים שייק בבוקר – שדרגו אותו עם צבעים וקישוטים, הכינו בבלנדר עם קרח ושימו בכוס דקורטיבית ומגניבה! צלמו / תייגו ברשתות כאילו אתם בתחרות כדי לשתף את “ארוחת המלכים” שהכנתם לעצמכם. חגיגה לעין יוצרת בעיקר תענוג / פינוק פסיכולוגי בלי תחושת ה”חסך” וגם תאווה לחך J

 

  1. BACK TO BASIS (בחזרה לבסיס) – תרגילי משקל הגוף הם מהיעילים ביותר לחיטוב וירידה במשקל, וכמובן גם לחיזוק הגוף והקלה על כאבים. אז לפני שרצים לחפש אימוני משקולות / אימוני טרנדים – וודאו שאתם עושים לפחות 10-15 דקות ביום של תרגילים בסיסיים ביותר כמו פוש אפ, פלנק, לאנג’, גשר הפוך וכו’ (בדר”כ אימונים פונקציונאליים או CORE). כך אפשר גם להתאמן מהבית ולחסוך תירוצים וגם להימנע מפציעות כשעוברים לאימונים יותר אינטנסיביים.

 

  1. BREATH תרגלו נשימות – לנשימה יש השפעה עצומה על איך אנחנו מרגישים, הזרמת חמצן לגוף. למשל נשימות מהירות פנימה והחוצה מהאף במשך 3 דקות ואח”כ נשימות עמוקות – עוזר גם לשחרר את המתח וליצור יותר חיוניות ואנרגיה! נסו בין היתר לשלב גם אימוני יוגה / פילאטיס / מדיטציה משולבים.

 

  1. THANK YOUR BODY תרגול של הוקרה לגוף – במקום לבקר את עצמכם כל היום / הגוף הלא מושלם – הודו לגוף שלכם שמאפשר לכם לעשות את מה שאתם עושים. אם סיימתם אימון – תודו לגוף שאפשר לכם להתאמן! אם סיימתם ארוחה – הודו למערכת העיכול שקיבלה ועיכלה את האוכל בצורה טובה.

 

  1. SELF ACCEPTANCE תרגול של קבלה עצמית – בהמשך לסעיף הקודם – גם אם אתם לא “הגירסה הכי טובה של עצמכם” כרגע או ב 100% שהייתם רוצים להיות בו – הודו על מה שיש כרגע. קבלו את זה שאתם “בדרך” לגירסה הכי טובה וכל יום משתפרים עוד קצת J

 

לסיכום – בריאות הנפש משפיעה לנו על בריאות הגוף, על המוטיבציה, ואפילו על התזונה. חשוב לתחזק את הנפש והמיינד שלנו ממש כמו את הגוף שלנו!

 

הצטרפו אליי לתכנית אימונים וליווי אישית אונליין או המשיכו לעקוב לטיפים נוספים והמלצות בכושר, תזונה ומוטיבציה בכל המדיות

ניתן גם לפנות אליי לכל שאלה או התייעצות דרך הלינקים הבאים:

https://linktr.ee/MeitalGabay

 

שלכם 💙

מיטל גבאי, מאמנת כושר ותזונה

 

הכותבת הינה מאמנת כושר ותזונה אישית

מטעם הג’ימנסיה ישראל ו- NCS ביה”ס למאמני תזונה

בעלת סטודיו לאורח חיים בריא, כושר ותזונה בראשל”צ.

קישור לדף הפייסבוק וערוץ YouTube עם סרטונים בנושא כושר:

https://www.facebook.com/MyFitClubMG/

https://www.youtube.com/user/meital2607/videos

באינסטגרם MEITALGABAY@

 

כתיבת תגובה