074-7010772
הצטרפות למועדוןהתחברות
ישראל
ת"אירושליםנצרתאילת
פיליפינים
מנילהבוהול
abraham logo
מרתונים בישראל
אברהם

אברהם

המדריך של אברהם למרתונים בישראל

מרתונים בישראל הם לגמרי העניין הכי תוסס בשטח. ריצה הפכה לספורט סוחף ומרכזי והדובדבן שעל הקצפת הוא ריצת מרתון בנופיה המגוונים של הארץ, בעיר או בטבע. וזה לא נגמר בנקודת הסיום של המירוץ

תוכן עניינים

מרתונים בישראל

ריצה וכל עולמות התוכן המחוברים לפעילות הספורטיבית האנרגית (קבוצות ריצה, השתתפות במירוצים ובמרתונים בישראל ובעולם, תרבות שלמה סביב תזונה, אימונים, בגדים ייעודיים ופנאי, ועוד) הפכו למרכזיים מאוד בעולם וכמובן בארץ. לפנות בוקר, בשעות הערב ובסופי שבוע אפשר לראות בודדים וקבוצות, גברים ונשים, מבוגרים וצעירים שחורשים את המסלולים בעיר ובכפר.

והשיא של הריצה, ה-holly grail, היא ריצת המרתון. ריצת מרתון היא ריצה למרחק של 42.195 קילומטרים בדיוק. מקור שמה של המקצה המפורסם בעולם הוא באגדה עממית אודות פידיפידס, שליח אתונאי, שרץ מהעיר מרתון ועד אתונה בשנת 490 לפנה"ס, במטרה לבשר על הניצחון היווני נגד פולשים בקרב מרתון. הוא אגב מת מיד לאחר שמסר את הידיעה. במבט לאחור ככל הנראה שהמרחק שרץ אותו שליח אומלל היה קצר יותר מ-42.195 קילומטרים ועמד כנראה רק על כ-35 קילומטרים. כך או כך, בחר הוועד האולימפי להחשיב דרך ארוכה יותר בין היעדים ולקבוע אותה כמסלול המרתון באולימפיאדת אתונה – האולימפיאדה הראשונה בעת המודרנית – שנערכה ב-1896 בתור מסלול המרתון האולימפי הראשון. אך עדיין היה מדובר רק ב-40 קילומטרים.

המספר הקסום של 42.195 קילומטרים נקבע רק באולימפיאדה השנייה בעת המודרנית, בשנת 1908, באולימפיאדת לונדון. זה המרחק הנמתח בין טירת וינדזור עד אצטדיון המשחקים האולימפיים. ומאז הכל היסטוריה. רבים עושים מאמצים רבים כדי להיכנס למועדון רצי המרתון ולהתהדר בהישג. ואין כמו להתחיל מהבית – מהשתתפות באחד מהמרתונים בישראל.

בארץ היה אפשר למצוא רצי מרתון לאורך כל השנים, אך לא בהיקף המרשים שיש היום. חלק משמעותי מהתופעה אפשר לזקוף לטובת הפעילות של מרתון ישראל, שנולדה בשנת 2008 מאהבה לריצה ותשוקה להקים בארץ סצנת מירוצים ברמה בינלאומית אך עם האופי של החברה הישראלית. הדגש הוא לא רק ריצה, אלא חיבור למקום שבו עוברים הרצים והרצות וגיוון המירוצים בהתאם לכך.

מבחינה היסטורית, הראשון היה מרתון תל אביב, שנולד בעקבות מרתונים דומים בערים מרכזיות בעולם – יום אחד שבו העיר משנה את אופייה, תנועת המכוניות והאוטובוסים נעצרת או נדחקת לשוליים, והרצים הנלהבים ממלאים את הכבישים והרחובות עם אנרגיה חדשה ואחרת. מבחינה היסטורית התקיימו מרתונים בעבר, למשל ב-1934 התקיים מרתון בתל אביב, שהוזנק מבניין העירייה הישן ברחוב ביאליק, אך הוא יצא מהעיר ועבר דרך שדות מקווה ישראל, ראשון לציון, נס ציונה וחזר לעיר. לאחר מכן ובמשך שנים רבות לא התקיים עוד מרתון בעיר שחזר רק ב-1981 והופסק באמצע שנות ה-90. בשנת 2009 חודשה המסורת בזכות החיבור בין עיריית תל אביב לבין ארגון מרתון ישראל. בשנים 2011-2012 הובילו את מרתון ירושלים ביחד עם העירייה. לאחר מכן, לצד יצירת המרתון המדברי הבינלאומי באילת, הובילו קונספט ועולם שלם של ריצות בטבע, בלוקיישנים מיוחדים בארץ.

 

מרתונים בישראל

מרתונים בישראל. צילום: יח"ץ מרתון ישראל

 

בהמשך הייתה שותפה מרתון ישראל לבניית הקונספט למרתונים נוספים בארץ בראשם מרתון וכן המרתון המדברי באילת, מרתון טבריה הוותיק, מרתון התנ"ך, מירוץ היקבים, מירוץ העגור, מירוץ הרי הגעש, מירוץ החרמון, מירוץ ערד מצדה לזריחה, מירוץ שדרות, מירוץ על"ם חולון, מירוץ הלילה על חומות ירושלים, מירוץ הבוז'ולה ועוד רבים ומרתקים. החשיבה היא לא רק על הריצה אלא על החיבור למקום – לנוף ולחוויה.

אחת ממטרות העל של מירוצי המרתון, לצד כמובן החדווה שבפעילות הגופנית הנמרצת, היא חשיפה לנופים של הארץ במסגרת תיירות פנים ותיירות נכנסת. תיירים ותיירות מגיעים מכל העולם כדי להשתתף במרתונים בארץ, זו כבר עובדה. יש להם כמובן איפה לרוץ גם ליד הבית, אך הנופים הייחודיים הופכים את החוויה למיוחדת עבורם וגיוון הוא לגמרי שם המשחק בעולם המרתונים. מידי שנה מצטרפים למעגל הריצה עוד ועוד רצים, מהארץ ומהעולם, ונבנות קהילות, חיבורים ואירועי תוכן סביב העניין.

אברהם חברה למרתון ישראל בנקודת הממשק הזו – כדי לחשוף עוד ועוד אנשים למה שיש לארץ הקטנה שלנו להציע, שהרי יש פנאי לפני ואחרי הריצה ויש צמא לחוויה מקומית אותנטית. אברהם תל אביב, אברהם אילת ואברהם ירושלים הפכו למוקדי עניין ולא רק יעדי לינה עבור משתתפים רבים, מהארץ ומחו"ל, שמגיעים כדי להשתתף במרתונים בישראל. הרצים מחפשים מקום לינה נוח, אבל גם בילויים וחיבורים שיעשירו את עולמם ויעניקו טעימה מהשווקים, האטרקציות, התרבות, האוכל, הנוף והאנשים. המבקרים באברהם יכולים למצוא את עצמם על בירה בבר בהוסטל עם מישהו מהקצה השני של העולם, כתף אל כתף בארוחת השבת בלאונג', באחד הסיורים, הטיולים והפעילויות שיש, וכך להכיר את הארץ לא רק דרך ריצה. באברהם מציעים למבקרים שלל פעילויות – מסיורי גרפיטי אורבניים דרך סיורי אוכל ואלכוהול ועד פעילות ימית או פעילות מוטורית מדברית. אפשר לומר בביטחון שמרתונים בישראל הפכו לאבן שואבת לתיירים ולתיירות. עוד ערוץ שדרכו מגיעים לארץ, חווים אותה ומתאהבים.

 

מרתונים בישראל

מרתונים בישראל. צילום: יח"צ מרתון ישראל

 

עשינו לכם חשק לרוץ? הנה כמה מהמרתונים הקרובים:

 

תמנע צ'לאנג'- 13 בינואר 2023

כפר הריצה בתמנע לוקח את הרצים במסלולים מרהיבים במדבר. האירוע מתקיים לראשונה השנה ומציע מסלולים מיוחדים וחוויה חד פעמית וקסומה. חמשת המסלולים הם מעגליים, מתחילים ונגמרים באגם תמנע.

 

למידע נוסף

 

מרתון תל אביב- 24 בפברואר 2023

המרתון ההיסטורי הראשון בארץ! מרתון תל אביב חולף בין תחנות אורבניות מרכזיות בעיר: יוצאים מגשר רוקח ועוברים באבן גבירול, שד' לוי אשכול, אזור חוף תל ברוך, הטיילת, נמל תל אביב, נמל יפו, פארק המדרון, גבעת העלייה, מרכז פרס לשלום, רחוב הירקון, רחוב אלנבי, שד' רוטשילד, שד' דיזנגוף, רחוב קפלן, מתחם שרונה וצפונה לפארק הירקון.

 

למידע נוסף

 

מרתון ווינר ירושלים- 17 במרס 2023

מסלול שמספר את ההיסטוריה של ירושלים! המרתון מתאפיין בכך שהוא עובר במקומות המרכזיים שיש בעיר הקודש, מרחוב יפו המרכזי דרך ימק"א, העיר העתיקה, טיילת ארמון הנציב, בית הנשיא, העלייה של שכונת קטמון, סביב הקמפוס של האוניברסיטה העברית בגבעת רם ובשערי צדק ועוד.

 

למידע נוסף

 

מרוץ הרי הגעש- 31 במרס 2023

אחד המרוצים המיוחדים ביותר בארץ, עם מקצים מאתגרים שלוקחים את הרצים לחוויה חד פעמית בתוך טבע ונופים מדהימים ביופיים. ישנם שלושה מסלולי ריצה: 3.5 ק"מ (במסגרתו יוצאת גם ריצת משפחות), 14 ק"מ ו-32 ק"מ. השנה, בנוסף למסלולי הריצה, יתקיים גם מקצה 14 ק"מ של הליכה. המסלולים מתחילים בקיבוץ מרום גולן.

 

למידע נוסף

 

מרוץ הרי געש

צילום: יח"צ מרתון ישראל

 

חצי מרתון תבור- 5 במאי 2023

המרתון הותיק בארץ יוצא השנה במסלולים חדשים ומאתגרים! שלושה מסלולי ריצה: 5 ק"מ, 10 ק"מ ו-21.1 ק"מ.

 

למידע נוסף

 

חרמון צ'לאנג'- 2 ביוני 2023

יש חיים בחרמון גם באביב! המרוץ הורטיקלי הראשון בארץ, יקח אתכם לאתגר של 2.7, 7 ו-10 ק"מ מהרכבל התחתון ועד הרכבל העליון שעל פסגת החרמון.

 

למידע נוסף

 

מרוץ ערד מצדה- 22-23 ביוני 2023

המרוץ מתקיים בזריחה ובאחד המקומות המרתקים והיפים ביותר בארץ. שלושה מסלולים: 5 ק"מ, 11 ק"מ ו-17 ק"מ (שמתקיים בפעם הראשונה השנה!). כמו שאר האירועים שלנו, גם הפעם לא מדובר במרוץ בלבד. תוכלו להנות מריקודים, מוסיקה, הרצאות וחברה משובחת!

 

למידע נוסף

 

 

מצדה

מרתונים בישראל. צילום: יח"צ מרתון ישראל

 

מרוץ הבוז'ולה- 27 באוקטובר 2023

מרוץ הבוז'ולה שמתקיים במועצת גזר, הוא מיוחד במיונו. ללא מדידת זמנים או יעדים, המרוץ החגיגי לוקח אתכם לחוויה מדהימה של שמחה, יין, תחפושות, מוזיקה וריצה. ארבעת המסלולים (4, 7, 12 ו-21 ק"מ) מתחילים ומסתיימים ביקב ברקן.

 

למידע נוסף

 

מרוץ הבוז'ולה

מירוץ הבוז'ולה. צילום: יח"צ מרתון ישראל

 

 

שתפו את הפוסט!

עוד מהמגזין

AWARDS

We thank our guests for recognizing us widely and nominating us for so many local and international awards.