מהו סוד ההצלחה של קרוספיט?

בואו נדבר על סקיילינג. אחד העקרונות החשובים ביותר שיש לקרוספיט להציע לעולם הכושר הגופני ובהחלט מה שתרם לעליית המותג בשנים האחרונות והנגשתו…

מאת: מערכת מרתון ישראל
בתאריך: 26.08.2014
בדף הבית
0 תגובות

בואו נדבר על סקיילינג. אחד העקרונות החשובים ביותר שיש לקרוספיט להציע לעולם הכושר הגופני ובהחלט מה שתרם לעליית המותג בשנים האחרונות והנגשתו לקהל רחב ביותר

סקיינלינג או “קנה מידה” באימונים היא היבט חשוב של קרוספיט, אבל לעיתים השימוש בו לא נכון ע”י מאמנים ומתאמנים כאחד. שינוי והתאמה אישית של אימון יכול להגביר את יכולת העבודה ולהפוך את האימון למספק יותר במקביל לכך שזמן הפראן (אימון דגל של קרוספיט שאמור לקחת מספר דקות בלבד!) שלך לא יהיה 20 דקות. האפשרות להתאים כל אימון למתאמןת אשר עומדים לבצע אותו היא למעשה גדולתו של ספורט הקרוספיט! לא בכדי ניתן למצוא בבוקס (מועדון קרוספיט) טווח גילאים שנע מנערים לפני גיוס, דרך אנשי הייטק בשנות ה-30 לחיים ועד ל”ותיקים” יותר בגיליאי 50 ואף 60! כל אלה ועוד מתאמנים זה לצד זה ומבצעים את אותו אימון עם…ניחשתם נכון: סקיילינג מתאים.

חשוב להבין: ה-WODים  (האימון היומי) המפורסמים בCrossfit.com- ובאתרים אחרים של מועדונים מיועדים לספורטאי עילית עם נסיון נרחב בקרוספיט ולכן כמעט כל המתאמנים האחרים יצטרכו לעשות סקיילינג (התאמה במספר החזרות, משקלים ולעיתים גם אופי התנועות) לאימונים האלו! אבל שינוי קנה המידה וההתאמה האישית לא הופכים את האימון לקל, הם הופכים אותו לרלבנטי ולכזה שמפיק תוצאות טובות וללא סכנה לפציעה.

אז איך יש לבחור את קנה המידה או הסקיילינג הנכון כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר?

ישנן דרכים שונות להשגת סקיילינג אופטימלי. המטרה בסופו של יום היא לעורר את התגובה הפיזיולוגית היעילה ביותר. צמצום משך הזמן של אימון, למשל, היא דרך אחת. התאמת האימון בצורה נכונה תגדיל את כושר העבודה (work capacity) באופן יעיל יותר מאשר הניסיון להשלים את האימונים כפי שנקבעו (As Rx’d) לפני שהמתאמן מוכן בשבילם. בנוסף, הורדה במשקלי העבודה ועקב כך השגת זמן מהיר יותר באימון יהיה למעשה סקיילינג נכון לאלו שלא מסוגלים עדיין להתמודד עם המשקל הכבד. אם יש משהו שאני שומע רבות ממתאמני קרוספיט מתחילים זה המשפט שחוזר על עצמו תמיד כשהם על הרצפה אחרי אימון, מנסים להכניס כמה נשימות של חמצן כדי לא לאבד את ההכרה כשמישהו בא ללחוץ את ידם ולהגיד:”יופי של עבודה!”…. “כן…אבל עשיתי סקיילינג”.

ברצינות?! לעשות סקיילינג לאימון זאת לא בושה, זאת הדרך הנכונה לעבוד ולהתקדם! בואו ואגלה לכם סוד: גם העילית של העילית עושים סוג כזה או אחר של סקיילינג לאימונים שלהם. דאבל אנדרס הם סקייל של טריפל אנדרס (כן, יש כזה דבר), מאסל אפים הם סקייל של מאסל אפים עם משקל וטיפוס על חבל של 3 מטר הוא סקייל של טיפוס לגובה 4.5 מטרים. הבנתם את העיקרון. באמצעות סקיילינג והתאמה נכונה של האימון אנחנו משפרים את הכושר הגופני שלנו, בלי להיפצע, בלי לקחת סיכונים מיותרים ובלי לשים את האגו בראש סדר העדיפויות שלנו!

אז לפני שאתם נכנסים למועדון קרוספיט בפעם הבאה, קחו נשימה עמוקה, השאירו את האגו מחוץ לדלת- אתם מגיעים לעבוד חכם – חשבו רחוק וקדימה על המטרות שלכם והימנעו מעומס מיותר שעלול להוביל לפציעה מיותרת!

נכתב על ידי דורון פרילוק, מאמן קרוספיט וריצה בעלים של מועדון קרוספיט פתח תקווה

כתיבת תגובה