החצי הראשון שלי

׳אחרי החגים׳ כבר בפתח וזה הזמן לבחור ביעד חדש. אם החלטתם לרוץ את חצי המרתון הראשון שלכם הכנו עבורכם 6 טיפים להצלחה וגם ארבעה מרוצים שממש כדאי לרוץ בהם חצי ראשון

מאת: מורן מישל
בתאריך: 14.09.2018
אירועים
0 תגובות

בעוד שמרבית האנושות טרודה בחיפוש אחר ״החצי השני״ לחלוק עימו את החיים, מאות אלפי רצים כמהים דווקא ל״חצי הראשון״. תחילת עונת המרוצים היא גם תחילת עונת השיאים האישיים החדשים עבור רצים רבים שמצטרפים מדי שנה לקווי הזינוק במקצים הארוכים.
חצי מרתון הוא אולי המקצה הנחשק ביותרהוא רחוק מספיק מהעשרה ק״מ כדי להרגיש שנכנסת לליגה של ה״רציניים״ אבל לא מוגזם, הוא לגמרי נכלל בקטגוריה של הריצות הארוכות אבל לא דורש אותם אימונים מפרכים וזמן כמו המרתון המלא, בקיצור, אחרי החגים הוא החג האמיתי של מי שמתכוננים לרוץ את חצי המרתון הראשון שלהם, אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את תקופת ההכנה לחצי הראשון שלכם.
1. אל תתחילו מאפסחצי מרתון הוא מקצה ארוך שדורש הכנה ממוקדת ונסיון בריצה. אם עוד לא ביססתם את היכולת לרוץ לפחות 10 ק״מ בשוטף לאורך תקופה ממושכת פשוט תדחו את היעד בעוד שנה, הבריאות לפני הכל.
2. גיוון באימוןתכנית אימונים לחצי מרתון כוללת ארבעה אימונים בשבוע. זה לא דבר קל הן לגוף והן לראש. חשוב לשים לב שהתכנית מגוונת דיה, כוללת ריצות נפח וגם אימוני איכות, חשוב לשלב אימוני חיזוק כדי לשמור על הגוף וגם אימוני שחרור שאפשר להמיר מריצה לרכיבה או שחיה כדי לגוון וגם כדי להקל מעט מהעומס שהריצה יוצרת.
3. לא לרוץ חשוב כמו לרוץבתכנית שלכם בוודאי תמצאו ימי מנוחהאל תפסחו עליהם. המנוחה חשובה להצלחה בריצה כמו אימון אינטרוולים או עליות. באותה מידה, ואולי אף יותר, שינה טובה ומספקת בלילה חשובה מאוד להתאוששות הגוף וליכולת שלו לעמוד בעומסים שתכבידו עליו.

4. מה תאכלו?תזונה מאוזנת ונכונה בתקופת אימונים חשובה מתמיד. הגוף שלכם מנצל הרבה מאוד אנרגיה והשרירים פועלים באינטנסיביות שאינם מורגלים בה. חשוב לספק לגוף בשגרה ולהחזיר לו לאחר אימון את מה שנדרש. ייעוץ מתזונאי ספורט יכול מאוד להועיל ולשמש אתכם גם בהמשך באימוץ תזונה מותאמת לאורח חיים ספורטיבי.

5. מישהו שומע אותימכירים את הביטוי השגור בקרב רצים ״תקשיבו לגוף״? אז תקשיבו לגוף, ומומלץ לעשות זאת על בסיס יומי. מכיוון שטרם התנסיתם בריצה למרחקים כאלה, מדי שבוע תפגשו מספר חדש וגדול יותר על צג השעון והגוף עשוי להגיב לכך בכל מני אופניםהחל מהיי של אדרנלין או עייפות, מתח, רעב מוגבר, ועד כאבים חדשים שלא הכרתם. כל אחת מהתחושות האלה דורשת תשומת לב מתאימה כדי לוודא שאתם שומרים על איזון נכון ושומרים היטב על הגוף בדרך ליעד.
נתקלתם באיתות שמרגיש לא משהו? אל תניחו שהוא יחלוף מעצמו. נסו להבין את המקור ואם הוא לא חולף פנו לבעל מקצוע מתאים לייעות או טיפול.
6. הגעת ליעדהחלטתם לרוץ על זה? מעולה! לשמחתכם יש שפע של מקצי חצי מרתון בארץ, וכדאי להכיר אותם כדי לבחור את המתאים ביותר עבורכם ועבור מה שתרצו להשיג מהחצי הראשון שלכם.
הנה כמה שאנחנו אוהבים במיוחד:
חצי מרתון העגור – 23/11/18

אחד האהובים במיוחד כחצי מרתון ראשון. זהו מסלול מעגלי, שטוח ונוח בנוף המקסים של אגמון החולה. בחצי המרתון רצים את ההקפה פעמיים, מה שמקנה יתרון משום שבהקפה השניה כבר תדעו בדיוק מהה צפוי לכם. זהו מרוץ לא המוני ומאוד ידידותי לרץ המתחיל. ארגון מתוקתק והפקה מוקפדת בתחושה ביתית שאופיינית לצפון.
להרשמה >>

חצי מרתון טבריה – 4/1/19   

מרתון טבריה הוא הוותיק ביותר בארץ ולכן גם מהווה מוקד עליה לרגל לרצים רבים מדי שנה כבר 42 שנים. בינואר 2018 התקיים בו החצי הראשון של טבריה וימשיך כמסורת חדשה לטובת הרצים שרוצים לחוות את טבריה. המרוץ עובר במסלול הלוך חזור מטבריה לחוף צמח לצד הכנרת. מסלול נוח לריצה שנהנה מאווירה של מרתון חגיגי במיוחד.
להרשמה >>

חצי מרתון יקבים – 12/10/18 

מקצה מיוחד מאוד שמתקיים באזור מטה יהודה ועובר בין ארבעה יקבים מקומיים שגם מעמידים תחנות רענון משופעות ביינות מקומיים משובחים לטובת הרצים. כמו בכל העולם, זהו חצי מרתון היתולי, באווירה משוחררת מלחץ התוצאה ומלא בהפתעות לכל אורכו. זהו מסלול שטח שבחלקו עליות די מאתגרות.
להרשמה >> 

חצי מרתון מדברי באילת – 30/11/18

אחד המסלולים האהובים והמיוחדים שיש בארץ. המסלול עובר בנופיו המופלאים של מדבר אילת ומסתיים אל מול ים סוף. זהו מסלול שטח חווייתי וקצת מאתגר עם מעט עליות והרבה מאוד אווירה בלתי נשכחת. במסגרת אירועי המרתון המדברי מתקיים סופ״ש שלם של אירועי ספורט מיום חמישי ועד שבת.
להרשמה >> 

 

כתיבת תגובה